Cultura

‘Boyhood' triomfa als premis britànics Bafta

La pel·lícula nord-americana Boyhood, de Richard Linklater, va aconseguir abans-d'ahir els premis Bafta a la millor pel·lícula, director i actriu secundària (Patricia Arquette) en la gala de l'acadèmia britànica. Aquesta història que segueix una família al llarg de dotze anys va ser la gran triomfadora, superant les altres favorites. El gran hotel Budapest, de Wes Anderson, es va emportar cinc guardons (guió, música, vestuari, maquillatge i disseny de producció), però va perdre els més prestigiosos. La teoría del todo es va endur tres premis, entre els quals hi ha el de millor actor per a Eddie Redmayne, per la seva interpretació de Stephen Hawking. El Bafta a la millor actriu va ser per a Julianne Moore i el seu treball a Siempre Alice. La intèrpret Patricia Arquette va dir, en rebre el guardó per Boyhood, que el director Richard Linklater havia “convertit una història ordinària en extraordinària”.

Perdedors

Entre els derrotats d'aquesta edició dels Bafta cal destacar The imitation game, que se'n va anar de buit malgrat les seves nou nominacions, i Birdman, del director mexicà Alejandro González Iñárritu, que només va obtenir el Bafta a la millor fotografia dels deu als quals estava nominat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Joan-Lluís Lluís guanya el Premi Òmnium a la Millor Novel·la de l’Any per ‘Junil a les terres dels bàrbars’

barcelona
Crítica
música

Brams, entre baules al Barnasants

la crònica

Les paraules no fan nosa

Mirador

Cinema a les sales?

‘Dune’ i ‘Mare of Easttown’, millors pel·lícula i sèrie de l’any

Girona

El Terracotta Museu de la Bisbal d’Empordà recupera visitants

La Bisbal d’empordà

Mor als 83 anys el dibuixant Jean-Claude Mézières, creador de la sèrie Valérian i Laureline

París
Crítica
cinema

Millor amagar el monstre

Cultura

El cine que ens interpel·la

BESCANÓ