cultura

SERGI CÁMARA

FOTÒGRAF DOCUMENTAL

“Les imatges poden canviar consciències”

Fins al 31 d'agost es pot veure a la façana del Museu del Ter de Manlleu i flotant sobre la zona de riu l'exposició fotogràfica ‘El Ter mor al Mediterrani', sobre la crisi dels refugiats. Quin missatge vol transmetre?
Doncs que tenim un riu com el Ter que dóna vida al Mediterrani però també pot ser un espai per denunciar que en aquest mar hi mor molta gent que fuig d'un conflicte. Persones que busquen refugi i estan obligades a llençar-se al mar perquè el pas terrestre està bloquejat per les fronteres de diversos països. Els governs europeus es poden posar d'acord en dos dies per repartir-se les quotes pesqueres, però no per repartir-se gent necessitada. És una vergonya. L'exposició vol ser un crit d'alerta de la injustícia que es viu al Mediterrani, on al 2016 ja hi han mort més de 3.000 persones.
Què hi podrem veure, a l'exposició?
És una selecció de tota la ruta que fan els refugiats per arribar a Europa, i que vaig fer l'any passat. M'he centrat en imatges que tenen a veure amb el pas de l'aigua; en concret, fetes a les illes de Kos i Lesbos.
És la primera exposició flotant que realitza?
Sí, és la primera que faig amb aquest format. Vam plantejar aquesta opció per fer alguna cosa diferent i que es pogués vincular amb l'aigua. Per sort, l'equip del Museu del Ter ho va acceptar de seguida. En altres llocs, et posen problemes per posar fotografies a les parets, i aquí va ser tot molt fàcil.
Deu ser complicat fer fotografies en moments tan dramàtics...
Moltes vegades la càmera et fa d'escut, però també hi ha molts moments que la deixes a banda i et poses a ajudar. Molts dels fotògrafs que érem allà vam deixar moltes vegades les càmeres per ajudar la gent.
Ha fotografiat diversos conflictes i realitats socials. Hi ha alguna cosa més impactant que una bona imatge?
La imatge té molt de poder, i es pot demostrar si pensem en la fotografia de l'Aylan, el nen que va morir ofegat a la platja. Aquella imatge va causar un fort impacte, però s'ha anat diluent. Hi ha hagut més de 300 Aylans i no han sortit enlloc. Només vam veure una petita part del drama que es viu allà. Les imatges tenen força i poden canviar consciències. Si aconsegueixes canviar-ne una o dues amb les fotografies ja et pots sentir satisfet de la feina que has fet. De mica en mica s'omple la pica.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça MargaridaXirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona

El cinema comercial no remunta

Barcelona

El cinema (d'autor) es fa veure

Barcelona / Los Angeles
Cinema

Belén Rueda i J.A. Bayona animen la recta final del BCN Film Fest

Barcelona
‘thriller’

Un altre líder suec pacifista amb un final tràgic