Arts escèniques

Crítica

teatre

Amb fòrceps

Laura Verazzi proposa una denúncia teatral sobre la violència obstètrica. Sorgeix de testimonis reals i ella ha construït un relat per ficcionar la història de la cirurgia. No sembla adequat parlar de teatre objectiu perquè no procura compensar les dues parts d’un conflicte (el debat sobre la violència obstètrica en el part), sinó que la vessant mèdica afegeix farsa al relat. L’obra argumenta que aquest dolor, no percebut d’entrada, propicia el distanciament d’una mare del seu fill Gabriel. Aquest fet converteix en irrespirable la relació amb el seu company Amador. El conflicte plantejat, latent però sense esclatar, es comença a resoldre a partir de l’aparició d’una amiga, Blanca, que vol que l’ajudi en el part natural de la seva criatura.

Un mòbil fet de bisturís i amb un fòrceps d’element central presideix l’habitació de Gabriel. És la representació de l’agressió que s’ha produït en el seu naixement. La parella no ho percep d’entrada, però a mesura que comprova la diferència amb el tractament de l’amiga, s’adonen que es van sentir arraconats per una dinàmica pragmàtica de resoldre parts evitant complicacions i retards en els naixements.

L’obra, dirigida per Ángela Palacios, es planteja en uns termes maniqueus. Hi ha una voluntat de trencar les escenes amb els canvis de vestuari, que són innecessaris. També hi ha una excessiva força dramàtica amb els plors d’en Gabriel. Sí que és cert que hi ha intensitat dramàtica entre els tres intèrprets. També és destacable que l’escena final flueix i aconsegueix emocionar. Volien advertir d’una amenaça i l’han eliminat a canonades. Han utilitzat el fòrceps per fer prevaldre la seva opinió, respectable, però no necessàriament excloent.

La malparida
Direcció: Ángela Palacios
Intèrprets: Carla Torres Danés, Martí Costa, Lis Moreno
Del 5 de desembre fins al 9 de gener, a la Badabadoc.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Kike Maíllo
Director de cinema

“Quan l’èxit no neix del talent, és efímer i buit”

Barcelona
Festival de canes

Els deliris de grandesa de Coppola

canes
Estrenes de cinema

Belén Rueda, una dura entrenadora de gimnàstica rítmica que es col·lapsa

barcelona
François Cluzet i Thomas Lilti
Protagonista i director de ‘Los buenos profesores’

“Els actors i directors cuidem l’estat d’ànim de la gent”

Donostia

El jove jazz català conquereix Nova York i Amsterdam

Girona
Eugènia Broggi
Fundadora de l'editorial L’Altra

“Les editorials independents som molt dependents dels bancs i això és una cosa bona”

barcelona
comèdia romàntica

Meg Ryan i David Duchovny, l’escalf d’un antic amor

cinema / drama

Calma tensa en família amb ‘Un sol radiant’

cinema / drama

‘Calladita’ amb la promesa de condicions millors