cultura

art

La Muga Caula més combativa rebat la crisi a cops de crítica

La 9a trobada d'art d'acció, que arrenca demà, emet una moneda pròpia per esquivar “l'opressió de l'euro”

“La crisi financera i el foc de l'Empordà ens han situat al bell mig d'un paisatge terrenal i social dolorós. S'imposa resistir de forma activa per guarir les ferides i tornar a caminar.” Així planteja Joan Casellas, coordinador de La Muga Caula, l'esperit combatiu amb què arrenca demà la novena edició de la trobada de poesia d'acció i performance de les Escaules, a l'Alt Empordà, fins al punt d'adoptar com a lema ‘La resistència caula: un paisatge en forma de mapa'. No és una simple declaració d'intencions, sinó una resposta activa a la crisi que pren forma amb una mesura fins ara insòlita en la història de la trobada: l'emissió d'una moneda pròpia, les cauletes, amb l'objectiu de fer front a “l'opressió de l'euro amb un gest local” que és, també, un gest de protesta davant una “administració paralitzada”. Durant la trobada, a més, serà homenatjat el poeta d'acció asturià, performer i actiu militant de l'art postal Nel Amaro, mort el 2011, que va destacar com un dels agents més crítics de l'art d'acció a l'Estat espanyol armat amb fotocòpies, un retolador de broc gros i quincalleria d'algun basar de ‘tot a cent'. No serà l'únic reconeixement: una trobada sorgida de la inspiració que va trobar Marcel Duchamp en aquest salt d'aigua empordanès als anys 50 i 60 no podia passar per alt el centenari del primer ready-made del seu “sant patró', aquella roda de bicicleta dalt d'un tamboret que va revolucionar el concepte elitista de l'art amb un invitador ‘fes-t'ho tu mateix'.

La nova edició de La Muga Caula, que arrenca demà a Figueres, amb la documentació de les accions de l'any passat al Museu de l'Empordà (19 h) i l'exposició dels artistes d'aquesta convocatòria a la galeria Dolors Ventós (20.30 h), es traslladarà el 13, 14 i 15 de setembre al paratge de les Escaules, on presentaran les seves propostes una desena d'artistes, entre els quals destaquen Paolo Colleoni, Denys Blacker (autora del cartell d'aquesta edició) i Rrosita de Biure.

LA DATA

1913
és l'any del primer ‘ready-made'
de Marcel Duchamp, la ‘Roda de bicicleta', de la qual ce celebra el centenari.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
cultura

El muralista Mohamed L’Ghacham integra el cartell de Les Santes 2024 al seu barri

mataró
CIRC

Nou de cada deu espectacles de sala han exhaurit localitats al Trapezi

BARCELONA
TEATRE

El TNC produeix la darrera farsa dels VVAA: una festa amb Britney Spears “de tòtem”

BARCELONA
ART

El museu Morera de Lleida rep 13.500 visitants durant el mes de portes obertes

LLEIDA
Cultura

Mor l’actriu especialista en escenes aquàtiques Susan Backlinie

festival

Barcelona Poesia, amb tot de gestos quotidians

Barcelona
societat

Blanes acull la primera ‘Zombie Walk’ pel Festival Internacional de Cinema

blanes
SALT

Arriba la segona edició del Festival L'Inevitable

SALT
cultura

Comencen les obres d’ampliació del Teatre Auditori Felip Pedrell

TORTOSA