cultura

Crítica

teatre

Utòpica ataràxia, malèfiques maquinacions

Segura signa un rot sonor, provocador, que aplaudeix l'audiència

clara Segura debuta amb èxit, amb un monòleg no gens fàcil. Marta Galán refugia la dona lluitadora, i amb uns principis més aviat antisocials, en un cau, en una conillera. L'obra és divertida i ambiciosa. Còmica quan desplega les mil i una accions d'una dona soferta que concilia la vida laboral amb la familiar. Compromesa quan reflexiona sobre la dinàmica de la societat. Ella es queda escurada de temps i d'energia (si no fos per les bateries d'aquell conill rosa que va fer furor a la televisió amb un tambor i unes Duracell entaforades com a columna vertebral) i reclama una vida diferent per a la seva prole. Com aquella mare d'El despertar de Dari Fo perd el nord, fins a no saber distingir els festius dels laborables.

No para quieta i s'adona que no actua sempre amb correcció i que és desaconsellable assolir la felicitat. Només s'il·lumina el rostre quan convida els seus fills a l'ataràxia (quietud absoluta de l'esperit no sobtada per cap desig ni temença). Idea un món millor com el de Winnie, la protagonista d'Els dies feliços de Beckett. Però en comptes de remetre a un món apocalíptic absurd, l'angoixa traspua controvèrsia. Galán (que fa anys que s'ha retirat a un camp de teatre més social i educatiu) s'inspira en la contundència d'Angélica Liddell. Amb un discurs aparentment quotidià, s'atreveix a fer grans plantejaments de la vida. Arracona l'opinió de l'espectador i cola una mirada amb polsim de veritat i quilos de maquinació. Però ho fa, i aquest és l'encert, per revelar que aquesta és la manera d'actuar de la societat, dels convencionalismes i els codis que no s'aturen a relativitzar.

Ningú voldria tenir de mare aquesta conilla; ni de pare aquest forat inquiet i buit, que amb prou feines és refugi. Ara, tothom combrega amb les llenties i amb la sensació que la vida s'escola per les clavegueres. Segura interpreta un rot sonor, divertit i provocador que l'audiència aplaudeix. Excel·lent.

Conillet
Autora: Marta Galán
Director: Marc Martínez
Intèrpret: Clara Segura
Dissabte, 7 de novembre, al Teatre de Salt. Temporada Alta.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

SÓNAR 2024

Entre clàssics gals i transgressors kenyans

BARCELONA

Revista centenària

Banyoles
Lluïsa Julià i Capdevila
Directora de la “Revista de Catalunya”

“Volem fer més visible la «Revista de Catalunya»”

Banyoles
“La ‘Revista de Catalunya’ sempre ha estat fidel als seus principis”
Josep M. Roig Rosich
Historiador

“La ‘Revista de Catalunya’ sempre ha estat fidel als seus principis”

Banyoles
Joan Villarroya Font
Historiador i autor del llibre “Mussolini contra Barcelona”

“Al darrere del bombardeig del 17 de març del 1938 hi havia Mussolini”

Badalona
música

Aire, el nou projecte dels cassanencs Anna Pérez i Xevi Vallès, estrena el seu primer disc

cassà de la selva
cultura solidària

El 19è festival El Patio de La Penyora arribarà dimarts al centre penitenciari de Wad-Ras

girona

Manrique salva el primer curs al Lliure amb un cartell molt popular

BARCELONA
ART

Clara Oliveras honora l’exili de l’avi al Mume a través d’una pala

La Jonquera