Economia

generalitat

agència tributària

La Generalitat presenta els serveis de tramitació tributària de l’ATC i de Protecció Social

Salvadó i Ginesta expliquen el sistema de gestió del Govern davant dels batlles de l’AMI i l’ACM

El secretari general de Treball, Afers Socials i Famílies, Josep Ginesta, i el secretari d’Hisenda de la Generalitat, Lluís Salvadó, s’han reunit aquesta tarda amb més d’un centenar d’alcaldes de l’Associació Catalana de Municipis (ACM) i de l’Associació de Municipis per a la Independència (AMI) en un acte en el que també han participat els presidents d’ambdues entitats, Miquel Buch i Neus Lloveras, respectivament. L’objectiu de la trobada ha estat presentar els serveis que el Govern ofereix, a través de l’Agència Tributària de Catalunya (ATC) i la Direcció General de Protecció Social, com a tramitadores de serveis tributaris. Això vol dir, gestionar i centralitzar el pagament dels impostos estatals –IRPF, IVA i Impost de Societats- i les cotitzacions de la Seguretat Social que les administracions públiques de Catalunya i els ens locals han de pagar a l’Estat, d’acord amb la legalitat vigent.

Segons càlculs del Departament de Vicepresidència i d’Economia i Hisenda, si els ens locals (ajuntaments i les seves empreses públiques, consells comarcals i diputacions) se sumen al programa que el Govern va posar en funcionament al juliol, la Generalitat podria gestionar el pagament de 1.500 milions d’euros anuals – entre d’IRPF i aportacions a la Seguretat Social-. Una xifra que s’elevaria a entre 5.000 i 6.000 milions d’euros si s’inclou la Generalitat i tot el seu sector públic (empreses públiques i organismes autònoms), així com les universitats de Catalunya que voluntàriament vulguin adherir-s’hi.

700 entitats del sector públic de la Generalitat a l’octubre

El passat mes d’abril, el Govern va aprovar el Programa d’homogeneïtzació dels processos i mecanismes interns de tramitació dels tributs i les cotitzacions socials que les administracions públiques de Catalunya i les seves entitats del sector públic ingressen a l’AEAT i a la Tresoreria General de la Seguretat Social. La finalitat és optimitzar, homogeneïtzar i simplificar aquests procediments, que actualment es realitzen de forma individual i dispersa, en l’àmbit dels pagaments d’impostos i de les cotitzacions socials per guanyar en eficiència.

Des que es va posar en marxa aquest Programa, el passat mes de juliol, i a data d’avui, ja s’hi han sumat més d’una vintena d’entitats com ara l’Incasòl, Infraestructures.cat, l’Agència Catalana de la Joventut, ACC1Ó, l’Institut de Seguretat Públic de Catalunya o l’Hospital Clínic, entre d’altres. La previsió és que a partir de l’octubre aquest nombre arribi a 700 entitats del sector públic o empreses vinculades.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ECONOMIA

El termini per reclamar despeses hipotecàries comença en anul·lar-se la clàusula abusiva

BARCELONA
GIRONA

El Govern aprova ajuts a la pagesia per valor d’11,4 milions d’euros

GIRONA
GIRONA

La CGT de Correus denuncia falta de personal en una desena de barris

GIRONA
economia

El Banc Sabadell guanya 308 milions el primer trimestre, un 50% més que l’any passat

barcelona

Unió de Pagesos considera un “pedaç” el decret pel control de fauna cinegètica

girona
Unió Europea

TikTok suspèn el programa de punts de la versió ‘Lite’

Barcelona

Èxit de participació del XXV Fòrum Industrial

girona
economia

Menys burocràcia en els plans d’estalvi d’aigua per ramaders i agricultors

barcelona
Estats Units

Aproven la llei que podria suposar la prohibició de TikTok als EUA

Barcelona