Economia

El negoci de la guixolenca Estal Packaging va créixer més d’un 14% l’any passat

D’una facturació de 35 milions el 2017 van passar als 40 al tancament de l’últim exercici i aquest any preveuen assolir els 47

Treballen amb grans firmes

L’empresa Estal Packaging, amb seu central a Sant Feliu de Guíxols, es consolida en el sector de l’envasat prèmium, i ho avala amb xifres. Va incrementar en un 14% –de 35 a 40 milions– la facturació entre el 2017 i el 2018, d’acord amb les dades del tancament de l’últim exercici. I amb vista a aquest 2019, preveuen que les xifres encara s’enfilin fins als 47 milions de negoci internacional, un 17,5% més.

La firma va arrencar el 1994, a partir de l’antiga surera ganxona Subertap, però va diversificar l’activitat dels taps cap a l’embalatge i els envasos, apostant per “la innovació, la tecnologia i la sostenibilitat”, com destaca el seu cap d’operacions, Gerard Albertí. Dins de l’aposta per la sostenibilitat, no es limiten al vidre, sinó que estudien bioplàstics derivats de la canya de sucre o matèries naturals.

En aquesta línia, Estal segueix de prop les tendències d’estudis internacionals, com ara sondejos d’una consultoria internacional, Smithers Pira, que alerten que “aquelles marques de luxe que no cuidin fins al mínim detall la sostenibilitat del seu embalatge podrien perdre ingressos”. El 8% dels consumidors del Regne Unit, França i Itàlia asseguren que estan disposats a pagar un extra per marques que tinguin cura del medi ambient, tendències que arriben també a Catalunya.

L’empresa disposa de sucursals als Estats Units, el Regne Unit, França, la Xina i Portugal, i entre les firmes que han fidelitzat per a la comercialització d’embalatges hi ha, pel que fa a begudes i destil·lats, London Gin, Pernod Ricard i Martin Miller’s, mentre que en el sector de la cosmètica i la perfumeria treballen per a Victoria’s Secret i Rituals.

LES XIFRES

40
milions
de facturació va assolir Estal Packaging l’any passat, un 14% més que en l’exercici del 2007.
17,5
per cent
esperen tornar a créixer enguany, amb l’objectiu d’arribar a facturar 47 milions d’euros.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Anna Pruna
Presidenta d'Indescat

“La inversió en ‘sportech’ és a les beceroles”

barcelona

L'sportech vol superar marques

Barcelona
Xavier Garcia
director del Tech Tourism Cluster de Catalunya (TTC)

“L’impacte del turisme té resposta des de la tecnologia”

Barcelona
LA CRÒNICA

A l’Expocasió, no val a badar

GIRONA

Comença la reforma integral de l’hotel Best Western Premier CMC, amb dos milions d’inversió

girona

Bumerang, l’‘start-up’ que evita 2.500 envasos d’un sol ús al dia

Barcelona

Empatif s’enfoca a guanyar volum, també amb compres

Manresa
ECONOMIA

Compres i milers de visitants a la fira Expocasió de Fornells

fornells de la selva

Continua la Vaga a la multinacional DXC Technology

girona