Economia

Els fabricants de cotxes alerten de les “conseqüències catastròfiques” d’un Brexit sense acord

La indústria automobilística calcula que només en aranzels suposaria un cost extra de 5.700 milions per al sector i consumidors

Els fabricants europeus de cotxes han alertat aquest dilluns de les “conseqüències catastròfiques” d’un Brexit sense acord per a la indústria automobilística i han fet una crida unànime al Regne Unit i a la Unió Europea (UE) per evitar-ho. A falta d’un mes per la sortida de la Gran Bretanya, 23 associacions automobilístiques d’arreu d’Europa –entre les quals les espanyoles Anfac i Sernauto- han signat un comunicat conjunt per advertir de les “greus repercussions” d’un Brexit dur, que suposaria un “canvi radical en les actuals condicions comercials i de competitivitat”. “Només en aranzels a cotxes i furgonetes suposaria un cost extra de 5.700 milions per al sector i els consumidors”, han alertat els fabricants europeus de cotxes. “El final del comerç sense barreres podria suposar una greu alteració de la cadena de producció just-in-time actual de la indústria. De fet, només un minut d’interrupció de la producció al Regne Unit podria costar 54.700 euros”, han puntualitzat des de la indústria automobilística.

“El Brexit no només és un problema britànic, tots els agents de la indústria estem molt preocupats, i altres sector també. Ja sigui com a exportadors al Regne Unit o com a productors locals, inevitablement ens veurem afectats negativament”, ha assenyalat el president del Comitè de Fabricants Francesos d’Automòbils (CCFA), Christian Peugeot. “Lamentem el Brexit. El Regne Unit és un actor plenament integrat a la cadena de valor de la indústria automobilística alemanya. Més de 100 plantes de producció, així com instal·lacions dedicades a la I+D situades al Regne Unit demostren el nostre compromís amb el mercat britànic com el nostre principal a la UE. S’ha de fer tot el possible per mantenir la lliure circulació de mercaderies, de serveis, de capitals i de treballadors entre el Regne Unit i la UE”, ha afegit el president de la VDA, Bernhard Mattes.

“Un Brexit sense acord tindria un impacte immediat i devastador a la indústria de l’automòbil, acabant amb la seva competitivitat i causant danys irreversibles i severs”, ha afirmat Mike Hawes, director general de l’associació britànica SMMT. “Els negociadors del Regne Unit i de la UE tenen la responsabilitat de treballar junts per arribar a un acord o s’arrisquen a destruir aquest pilar vital de les nostres economies”, ha puntualitzat Hawes. Des de l’Anfac han recordat que Espanya és principalment un exportador net de vehicles a la Unió Europea i que des de la votació del Brexit “les exportacions al Regne Unit han caigut exponencialment”. “L’establiment d’aranzels i barreres comercials ens preocupa i perjudica la competitivitat de les nostres empreses. Un Brexit sense acord empitjorarà el comerç i danyarà tota la cadena de producció, a Espanya i a Europa”, ha comentat Mario Armero, vicepresident executiu de l’Anfac.

La indústria automobilística europea produeix 16,5 milions d’unitats cada any i dona feina a 13,8 milions de persones, un de cada 16 treballadors de la UE.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

Puig s’estrena a borsa amb una pujada superior al 4%

barcelona
economia

ERC, Comuns i la CUP es comprometen a convalidar la regulació dels lloguers de temporada

barcelona
Economia

El turisme internacional s’enfila fins als 3,3 milions el primer trimestre de 2024

Barcelona
CONFLICTE LABORAL

Els treballadors de Llansà en vaga reben el suport de transportistes de Roca

GIRONA
OCDE

L’OCDE eleva tres dècimes la previsió de creixement del PIB espanyol

economia

Banc Sabadell puja a borsa mentre el País Valencià veu perillar la seva seu

barcelona
economia

Els llocs de treball al Vallès Oriental van a l’alça el primer trimestre de 2024

GRANOLLERS
estats units

La Fed no cedeix i manté els tipus en el seu nivell més alt dels darrers vint anys

barcelona
CONFLICTE LABORAL

La plantilla de Llansà talla la N-260 i manté la vaga en defensa dels acords

LLANÇÀ