La Borsa
Més valors
Economia

Alcanar projecta un nou hipermercat

Qüestiona el model comercial, en el marc de les obres del mercat municipal

Alcanar (Montsià) és el segon municipi de la comarca amb més fuga comercial. A pocs quilòmetres de grans àrees comercials, la vila en sumarà una altra per pal·liar aquest greuge. La Comissió Territorial d'Urbanisme de les Terres de l'Ebre ha aprovat definitivament la modificació del pla general d'ordenació urbana (PGOU) que permetrà la ubicació d'un Mercadona, després de definir l'illa delimitada per la ronda de Circumval·lació, l'avinguda Catalunya i el carrer Mare de Déu de Montserrat, a l'est del municipi, i modificar la regulació dels usos comercials.

L'empresa ja ha presentat a l'Ajuntament el projecte d'urbanització i reparcel·lació, necessaris per poder disposar de les instal·lacions. Segons el projecte inicial, la superfície comercial serà d'uns 6.000 metres quadrats.

Un anunci comercial que ha obert un debat sobre el model comercial del municipi, que està reformant el mercat municipal per fomentar el comerç de proximitat. Precisament, la CUP s'ha oposat al projecte, al·legant que “xoca frontalment amb la voluntat de recuperar i potenciar la vida al mercat”.

Des del govern municipal han assegurat, els darrers mesos, que hi ha “avantatges i desavantatges”, però destaquen “l'efecte d'atracció” cap a Alcanar que pot aportar la nova superfície comercial, defensant la tasca per dinamitzar el comerç de proximitat.

L'Ametlla de Mar denega una nova obertura

Paradoxalment, el govern de l'Ametlla de Mar ha denegat a la cadena de supermercats Lidl l'obertura d'un nou hipermercat a l'entrada del municipi, proper a una altra superfície, després de rebre informes tècnics i jurídics desfavorables. Una decisió en el marc de la situació urbanística de la vila, amb el darrer planejament “sense efecte”, però també complint una de les promeses electorals de l'actual govern. En una entrevista a La Cala Ràdio, l'alcalde de l'Ametlla de Mar, Jordi Gaseni, va alertar que un nou supermercat, crearia “encara més un tap”, perquè “des de les urbanitzacions, hi ha molta afluència de gent que moltes vegades no entra al nucli urbà”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

La llei ‘raider’ fa un any, però encara hi ha molts autònoms

barcelona

El cost de la vida, disparat, marca un nou rècord: 10,3%

barcelona
societat

1.856 peticions d’ajut per descarbonitzar la flota de transport

economia

L’aeroport del Prat recupera al juliol més del 80% del trànsit d’abans de la covid

Economia

El govern destina 18 milions a empreses d’inserció laboral

La vaga de pilots d’EasyJet provoca sis cancel·lacions al Prat

Barcelona

El trànsit de mercaderies al Port de Barcelona supera els registres prepandèmia

barcelona

L’IPC continua disparat i marca nou rècord, amb el 10,3% al juliol

barcelona

Inspecció de Treball torna a multar Amazon

barcelona