MARC SOLÀ

GERENT DE COLLVERD

«El consum s'ha democratitzat i ja no és cosa només de sibarites»

L'espai d'administració de l'empresa Collverd és un mostrari de reproduccions d'ànecs. N'hi ha de peluix, en forma de cendrer, de ceràmica, de vidre, en fotografia, miniatures o retratats.

–El consum d'ànec pot arribar al nivell de les altres carns o té una imatge massa associada a menja selecta?
–«Els últims anys s'hi ha avançat molt, però encara és un producte de celebració. A França, se'n consumeix com a cosa quotidiana, del dia a dia, però aquí encara no. Sí que és veritat que el foie, el foie gras o el pernil d'ànec tenien una imatge associada a una mena de sibaritisme, però últimament s'ha democratitzat i s'ha popularitzat una mica més. Els preus del fetge fa deu anys que no s'apugen. S'ha popularitzat i cada cop la gent hi entén més i practica la cultura del bon menjar. Ara la gent a les barbacoes ja no només hi cou costelles, sinó que s'atreveixen a posar-hi magret, que és una gran carn: d'au i a més vermella. I, de carns d'au vermelles, només n'hi ha la d'aquest ànec i la de l'estruç.»
–L'empresa va fer un salt qualitatiu quan es van traslladar a les actuals instal·lacions del polígon de Vilamalla?
–«Sí. La construcció de l'escorxador i la sala de desfer ara fa nou anys va ser un canvi de filosofia important. Fins aleshores, cada pagès matava els ànecs a casa seu i cadascú ho feia a la seva manera. No hi havia un procés regular, tot i que la matança és un pas molt important de la cadena. També hi havia el tema sanitari, i per tot això vam decidir muntar el primer escorxador d'ànecs de foie gras de Catalunya, i encara ara és l'únic que hi ha.»
–Al cap d'uns anys també hi van traslladar l'elaboració?
–«Quant vam obrir l'escorxador, l'elaboració la continuàvem fent al Far. Aquí els matàvem i els esquarteràvem i els portàvem al Far, on fèiem l'elaboració. Però el 2004 vam fer una inversió d'1,2 milions d'euros, vam ampliar l'espai amb 1.500 metres quadrats més i ho vam traslladar tot aquí.»
–I ara quin són els plans de futur?
–«Creiem que Collverd és una marca molt coneguda al sector de la restauració. Podem dir que som la primera en l'àmbit de l'Estat, tot i que hem entrat a les botigues de delicadeses fa pocs anys. Ara volem incidir-hi i introduir-nos en la botiga especialitzada.»
–I a l'estranger han obert mercats?
–«Treballem en un pla d'internacionalització per mirar de trobar els canals a cada país, per portar-hi el producte. Ara exportem a França, Anglaterra, Holanda, una mica a Mèxic, Itàlia i Israel. Hem d'anar a llocs que en consumeixin, segurament a Rússia, el Japó i els Emirats Àrabs.»


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Les empreses d’ambulàncies s'enfronten al concurs més important

Barcelona
Javier Peña,
director de l’Escola Universitària de Disseny Elisava

“El disseny ha de posar l’usuari al centre, i aquest és avui el planeta”

Barcelona
Jaume Vilanova
President delegat del Col·legi Oficial de Gestors Administratius de Catalunya a Girona

“Amb un gestor administratiu el resultat obtingut serà el més beneficiós possible per al contribuent”

Quines són les grans empreses que atenen les urgències a Catalunya?

barcelona

365 Obrador vol captar altres públics amb noves marques

Barcelona

Datarmony inicia l’expansió internacional a Xile

Barcelona

El debat per internalitzar el servei, en suspens

barcelona
economia

Pacte a Freixenet per l’ERTO que afecta 615 treballadors

barcelona
economia

Puig s’estrena a borsa amb una pujada superior al 4%

barcelona