La Borsa
Més valors
Economia

Primera plataforma ‘blockchain’ per a la creació i validació d’identitat digital de proveïdors

DIGITALIS permet crear la identitat digital dels principals proveïdors de companyies en ‘blockchain’

La nova eina connectarà les empreses que l’han creada amb els seus gairebé 150.000 proveïdors

Banc Sabadell, Repsol, Ferrovial, Cepsa, Grup Red Eléctrica i MAPFRE impulsen la nova plataforma

  • Els representants de les empreses impulsores de DIGITALIS BANC DE SABADELL
  • VÍDEO: L'especialista Roger Olivet parla de com el blockchain s'està aplicant dins el banc.
L’objectiu és fer més àgil, eficient i segura la relació de les corporacions amb els proveïdors
La col·laboració és una de les iniciatives d’innovació oberta més àmplies fins ara

La identitat digital dels principals proveïdors de companyies podrà ser, a partir d’ara, creada en blockchain d’acord amb la verificació de documentació acreditativa. La plataforma que ho farà possible acaba de néixer i s’ha presentat amb el nom de DIGITALIS. Inicialment, va ser promoguda per Repsol i Ferrovial, i compta amb l’impuls de grans companyies com Banc Sabadell, Cepsa, Grup Red Eléctrica i MAPFRE. Aquest projecte pilot aplica la tecnologia blockchain sobre la verificació de la documentació de proveïdors, cosa que sol derivar en complicats processos de certificació i validació. L’objectiu és fer més àgil, eficient i segura la relació de les corporacions amb els seus proveïdors.

La iniciativa, desenvolupada tecnològicament per la consultora Grant Thornton, cerca crear una identitat digital única per a les empreses proveïdores, aprofitant les capacitats i potencialitat de blockchain, i recolzant-se en el protocol estàndard de referència nacional impulsat per l’associació Alastria, de la qual són socis tots els participants que han promogut aquest projecte.

D’aquesta manera, els proveïdors podran gestionar la seva pròpia identitat digital mitjançant un procés de verificació compartit per totes aquestes corporacions. Cada certificat i document revisat per les seves empreses clients quedarà validat i registrat de manera unívoca i immutable sobre la seva identitat digital, i pot ser reutilitzat en qualsevol procés de contractació posterior amb la mateixa o amb altres companyies clients, sense haver de repetir l’operativa.

Aquest model es tradueix en una reducció de tasques burocràtiques i administratives, cosa que produeix un increment de l’agilitat i l’eficiència en les relacions empresarials amb els proveïdors. Per als responsables del projecte és important destacar que aquesta iniciativa busca una solució comuna a problemes compartits, canviant així les relacions entre empreses, que passen de ser competidores a ser col·laboradores, i la forma de treballar i interactuar amb els proveïdors. La col·laboració entre aquestes empreses es constitueix com una de les iniciatives d’innovació oberta més àmplies al nostre país i un referent de la filosofia inherent a blockchain, que busca generar sinergies i compartir un ecosistema comú.

Segons Alfonso Ayuso, Chief Innovation Officer de Banc Sabadell i vicepresident d’Alastria, “la construcció d’una plataforma col·laborativa que pugui escalar requereix el desenvolupament d’una peça fonamental, com la Identitat Digital Sobirana, amb la qual les diferents empreses puguin verificar atributs dels seus proveïdors i posar-los a disposició de l’ecosistema utilitzant la tecnologia blockchain. La possibilitat d’identificar els diferents participants obre el camí a desenvolupar nous serveis empresarials més eficients i valuosos d’una manera exponencial. Donat el seu caràcter col·laboratiu, aquest projecte contribuirà de forma rellevant a establir els fonaments d’aquests desenvolupaments futurs”.

Per Roger Olivet, responsable de la direcció de blockchain del banc, “les empreses estem començant a ser conscients de la rellevància de les dades, tant a nivell personal com corporatiu”. Per això, Olivet assegura que “el projecte posicionarà l’usuari en el centre i li donarà el control ple d’aquestes dades, que conformen la identitat, i la de qui accedeix, quan i amb quina finalitat”.

Proveïdors identificats sota la identificació d’Alastria

El projecte integra empreses dels àmbits de l’energia, les infraestructures, les finances i les assegurances que gestionen més de 4 milions d’operacions amb prop de 150.000 proveïdors a l’any, xifra que dona una idea del potencial i de l’escalabilitat de la iniciativa.

DIGITALIS utilitzarà el protocol d’identitat digital (ID) que impulsa Alastria, fet que demostra el compromís d’aquestes sis companyies amb aquesta associació i la seva xarxa blockchain.

Els creadors de la plataforma busquen, a més, promoure el coneixement i adopció de la tecnologia entre empreses i professionals amb els quals es relacionen de forma habitual, així com amb administracions públiques i entitats de certificació que també intervenen en els processos amb proveïdors.

El projecte, que va arrencar el 6 de maig passat, té una durada aproximada de 6 mesos i inclou fases d’anàlisi, desenvolupament i proves de la solució, dins del pla d’implantació definit.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
economia

Els sindicats alternatius convoquen protestes el dia 30

Firestoc de Banyoles s’estrena en divendres

BANYOLES

Els càmpings gironins reben tretze premis

GIRONA

Presenten a Girona el llibre blanc dels CET

GIRONA
economia

El nombre d’autònoms va caure per primer cop el 2019

L’Ibex 35 podria estar en els 9.700 punts al març

barcelona

L’oferta turística gironina es promociona a Fitur

GIRONA

CaixaBank obre un centre Business a Figueres

FIGUERES
economia

L’hotel The Serras rep un premi Hotels & Tourism de CaixaBank