Economia

Uns 400 productors integren ‘Pagesia a casa’, un projecte d’Unió de Pagesos que tindrà continuïtat

Del pagès al domicili sense cap intermediari

Tot i que les iniciatives de venda directa han sovintejat arran de l’epidèmia de la Covid-19, una d’elles, Pagesia a casa , del sindicat agrari Unió de Pagesos (UP), suma uns números espectaculars, ja que ja s’hi han agregat prop de 400 productors d’arreu del país i el nombre de consumidors inscrits al web ja supera els 10.000, un web que va tenir més de 400.000 visualitzacions el primer mes de vida. A més, segons confirma el responsable d’organització d’UP, Carles Vicente, aquesta és una iniciativa que ha vingut per quedar-se. De fet, aquests dies el sindicat ha enquestat els productors i els consumidors i la valoració els engresca a cercar fórmules per millorar una eina “ara senzilla”. Més de 3.000 consumidors han respost a les preguntes i han apostat, sobretot, per poder agregar comandes, fent el servei més sostenible, una idea en què el sindicat agrari, segons confirma Vicente, ja treballa. Pel que fa als productors, han aprofitat l’enquesta per demanar una millora estètica.

Vicente ha explicat: “A UP ja havíem treballat el tema de poder fer una venda directa a casa inspirats en un model italià, i fa quatre o cinc anys es va engegar un projecte, però la pagesia no va respondre, era un canal que llavors es veia complicat.” “Amb l’arribada de la Covid-19 –hi afegeix Vicente– i el tancament del canal de venda de restauració, i al principi els mercats municipals i tot, vam reengegar, amb una eina senzilla que volia ser un punt de trobada entre els productors i els consumidors .”

La iniciativa es va posar en marxa el 3 d’abril i el seu funcionament és molt senzill. Els productors que formen part de Pagesia a casa són professionals agraris que ofereixen 90 productes de proximitat. Per inscriure-s’hi només han d’omplir un formulari amb les dades personals, els productes que ofereix, les comarques on podrà servir, quina opció de pagament habilita per al client i a través de quins canals vol que el consumidor s’hi posi en contacte. Per efectuar un comanda, el consumidor ha de seleccionar la comarca on vol rebre-la i, a continuació, els productes, que estan dividits en cinc categories: fruita, verdura, carn, flor i planta ornamental i altres. Una vegada escollit el productor o els productors a qui comprar, l’usuari ha de facilitar el nom, el correu electrònic i la població, com a requisit per accedir a la informació de contacte del productor. A partir d’aquí, és el productor el que determina les condicions de la compra: sistema de pagament, si hi ha compra mínima, el transport i l’entrega, entre altres de possibles. Per acabar, la transacció es fa exclusivament entre productor i consumidor, sense que el sindicat ni cap altre intermediari hi intervinguin.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Economia

El BBVA promet reforçar el compromís amb Catalunya en l’opa hostil al Sabadell

madrid
economia

Comença la campanya de l’albercoc al Baix Segre

Seròs
Economia

El BBVA anuncia una OPA hostil per absorbir el Banc Sabadell

barcelona
comerç

Els oficis no troben relleu entre els joves

Barcelona
economia

Biocultura Barcelona arriba al Sant Jordi amb la trenta edició

Barcelona

Sor Lucía Caram i el cantautor Sergi Carbonell, premis Climent Guitart

LLORET de mar
ECONOMIA

Oshkosh compra l’empresa manresana AUSA, de vehicles industrials

MANRESA

Conveni entre la Unió d’empresaris d’hostaleria Costa Brava i Caixabank

GIRONA
Unió europea

La CE demana explicacions a X per haver reduït els moderadors de continguts

barcelona