Economia

Uns 400 productors integren ‘Pagesia a casa’, un projecte d’Unió de Pagesos que tindrà continuïtat

Del pagès al domicili sense cap intermediari

Tot i que les iniciatives de venda directa han sovintejat arran de l’epidèmia de la Covid-19, una d’elles, Pagesia a casa , del sindicat agrari Unió de Pagesos (UP), suma uns números espectaculars, ja que ja s’hi han agregat prop de 400 productors d’arreu del país i el nombre de consumidors inscrits al web ja supera els 10.000, un web que va tenir més de 400.000 visualitzacions el primer mes de vida. A més, segons confirma el responsable d’organització d’UP, Carles Vicente, aquesta és una iniciativa que ha vingut per quedar-se. De fet, aquests dies el sindicat ha enquestat els productors i els consumidors i la valoració els engresca a cercar fórmules per millorar una eina “ara senzilla”. Més de 3.000 consumidors han respost a les preguntes i han apostat, sobretot, per poder agregar comandes, fent el servei més sostenible, una idea en què el sindicat agrari, segons confirma Vicente, ja treballa. Pel que fa als productors, han aprofitat l’enquesta per demanar una millora estètica.

Vicente ha explicat: “A UP ja havíem treballat el tema de poder fer una venda directa a casa inspirats en un model italià, i fa quatre o cinc anys es va engegar un projecte, però la pagesia no va respondre, era un canal que llavors es veia complicat.” “Amb l’arribada de la Covid-19 –hi afegeix Vicente– i el tancament del canal de venda de restauració, i al principi els mercats municipals i tot, vam reengegar, amb una eina senzilla que volia ser un punt de trobada entre els productors i els consumidors .”

La iniciativa es va posar en marxa el 3 d’abril i el seu funcionament és molt senzill. Els productors que formen part de Pagesia a casa són professionals agraris que ofereixen 90 productes de proximitat. Per inscriure-s’hi només han d’omplir un formulari amb les dades personals, els productes que ofereix, les comarques on podrà servir, quina opció de pagament habilita per al client i a través de quins canals vol que el consumidor s’hi posi en contacte. Per efectuar un comanda, el consumidor ha de seleccionar la comarca on vol rebre-la i, a continuació, els productes, que estan dividits en cinc categories: fruita, verdura, carn, flor i planta ornamental i altres. Una vegada escollit el productor o els productors a qui comprar, l’usuari ha de facilitar el nom, el correu electrònic i la població, com a requisit per accedir a la informació de contacte del productor. A partir d’aquí, és el productor el que determina les condicions de la compra: sistema de pagament, si hi ha compra mínima, el transport i l’entrega, entre altres de possibles. Per acabar, la transacció es fa exclusivament entre productor i consumidor, sense que el sindicat ni cap altre intermediari hi intervinguin.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Compradors d’or, paranoics o assenyats?

Barcelona

El negoci de les caixes fortes reneix

barcelona
Ruben Sans
President de l’Associació de Joves Empresaris de Catalunya (AIJEC)

“L’empresari segueix veient-se com una figura negativa”

Barcelona
DE MEMÒRIA

Línies d’ultramar (1906)

PROFESSOR DE POLÍTICA ECONÒMICA DE LA UB (1967-2016)
Tecnologia

La Mobile World Capital vol lluir “el llegat” que deixa el MWC

Barcelona

El mercat posa a prova la joiera responsable

barcelona
Contra xifrada
Jordi Garriga Riu

L’actiu de la natura

Floox ja té al mercat el seu carregador ràpid compacte

L’Hospitalet de Llobregat
Informació especial

Zentinel MDS, l’‘start-up’ que ajuda a digitalitzar la maquinària antiga