Economia

El llagut turístic ofereix deu rutes pel tram català de l'Ebre

El conseller Huguet va inaugurar ahir l'embarcació que potenciarà la navegació

«Avui tornen els llaguts a l'Ebre, desapareguts fa cinquanta anys amb la construcció de la presa de Mequinensa», va manifestar el conseller d'Innovació. Un llagut que ara no es farà servir per transportar mercaderies, sinó que serà un element turístic i que pretén potenciar la navegació pel tram català de l'Ebre. De fet, el Departament d'Innovació ha invertit 250.000 euros en la construcció de l'embarcació per omplir un buit, ja que fins ara no existia una oferta similar. «No es pot adaptar el riu a les embarcacions», va indicar el director dels serveis territorials d'Innovació a l'Ebre, Josep Felip Monclús.

L'empresa que explota el llagut, Ecologia & Natura, ofereix deu rutes diferents. Així hi ha la possibilitat de fer una passejada pel riu a Tortosa o Miravet, d'uns 30 minuts de duració, aproximadament, i amb un cost de 10 euros o un llarg viatge, la gran ruta de l'Ebre, que anirà des d'Amposta fins a Miravet, amb un cost de 75 euros. A més, l'oferta de navegació fluvial permet enllaçar i connectar amb altres activitats i productes turístics; així, es poden crear paquets turístics que combinen un trajecte amb llagut amb la via verda (amb el lloguer de bicicletes), visites al patrimoni de Tortosa, Miravet o Benifallet i als diferents centres d'interpretació de la batalla de l'Ebre, entre altres possibilitats. Està previst que Lo Sirgador entre en funcionament el dia 24 de juny, coincidint amb la festivitat de Sant Joan. Les sortides es faran els caps de setmana.

«El turisme no es deslocalitza»

La posada en funcionament del llagut forma part del pla estratègic de turisme de Catalunya, una eina que aposta pel turisme d'identitat i de qualitat. «Europa travessa una crisi econòmica molt grossa i el turisme identitari és un element clau, perquè no es pot deslocalitzar», va assenyalar el conseller d'Innovació, Josep Huguet. En aquest sentit, l'embarcació no només transporta els passatgers pel riu, sinó que els recorda com eren els llaguts tradicionals a través d'un sistema d'àudio que reprodueix la conversa entre dos patrons d'embarcació. Lo Sirgador té una eslora de 15 metres, una mànega de 3,80 metres i pot navegar amb un calat de 0,5 metres. Tot i que el llagut incorpora una vela, serà només amb finalitat ornamental ja que l'embarcació és impulsada per dos motors de 90 cavalls de potència amb una velocitat màxima de 9 nusos. També hi ha uns cartells que senyalitzen les parts més significatives de l'embarcació, com ara la sama, que era el lloc de descans del patró.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Circuits en funcionament

L’Hospitalet de Llobregat

Fer obsolet el residu

Barcelona
Mar Reguant
Economista i premi nacional de recerca al talent jove de la FCRI

“L’energia barata ja hi és, però cal repartir millor els beneficis”

Barcelona

Casa Jové celebra 150 anys amb l’entrada a Tarragona

Barcelona

Recreacions virtuals de cors perquè els cardiòlegs assagin

Barcelona
Contra xifrada
Anna Pinter Pla

Un bon àpat per la inclusió

Torroella de Montgrí

Jornada per aprofundir en el turisme inclusiu al Baix Empordà

Torroella de Montgrí
Economia

Els pescadors d’arrossegament de Cambrils dividiran la veda

Cambrils
QUERALBS

FGC alerta que el consistori no ha signat el principi d’acord sobre Vall de Núria

QUERALBS