Economia

“Lo Nostre Arròs”

Un arrossaire del delta de l'Ebre comença una experiència pionera en el sector que consisteix a produir, elaborar, envasar i comercialitzar una producció de qualitat

Els seus camps produeixen 400.000 quilos

Fa un parell d'anys Tomàs Margalef va decidir abandonar la Cambra Arrossera del Montsià i començar pel seu compte una iniciativa empresarial. “Tota la vida havia estat soci de la cooperativa, però va arribar un punt que vaig veure que el camí que jo volia seguir implicava apostar per la marca pròpia i la producció de qualitat, una aposta que no era majoritària entre els socis de la Cambra”, ha explicat Margalef, que fa un parell d'anys va encapçalar un corrent crític dins la Cambra Arrossera del Montsià. Margalef sosté que no produeix arròs, sinó unes varietats concretes que comercialitza a través de la seua empresa, Negret, i que es venen amb la marca Lo Nostre Arròs. Pel que fa a les varietats d'arròs que ven són marisma, bomba i carnaroli. Unes varietats que sembra als seus camps d'Amposta i que elabora al molí que acaba d'estrenar enmig de la seua explotació.

“És una experiència pionera al delta en el sector de l'arròs, és el primer productor que envasa i comercialitza”, ha assenyalat el director dels serveis territorials d'Agricultura a les Terres de l'Ebre, Antoni Espanya.

Per fer realitat el projecte ha estat necessària una inversió de 550.000 euros, un 25% de la qual ha estat subvencionada pel Departament d'Agricultura. “Fins d'aquí a un temps no podrem valorar com funciona aquesta iniciativa, però pot ser una sortida per a alguns productors”, ha dit Espanya. L'explotació familiar de Margalef produeix uns 400.000 quilos d'arròs i, de moment, amb la marca pròpia en comercialitza uns 30.000. “En el termini de cinc anys volem vendre tota la nostra producció amb la marca pròpia”, ha explicat Margalef. Vendre amb la seua marca incrementa considerablement els beneficis, ja que mentre l'arròs closca es cotitza a 27 cèntims d'euro el quilo, la varietat més econòmica de Lo nostre arròs es paga a 1,76 euros. “Garantim la traçabilitat de la producció als nostres clients: des que se sembra l'arròs fins que arriba al paquet podem explicar en quina parcel·la ha estat i quin tractament se li ha donat”, ha apuntat el propietari de Negret. Margalef ha destacat també que no fa cap tractament químic als seus arrossos una vegada entren al molí. “Amb el fred evitem que la producció és corque”, ha manifestat l'arrossaire. L'assecadora que té a la seua explotació té una capacitat de 38.000 quilos d'arròs, mentre que el molí pot elaborar 800 quilos d'arròs per hora.

Botigues especialitzades

L'arròs de l'empresa Negret es pot adquirir en botigues especialitzades i també venen directament al sector de la restauració. “Tenim molt bona acceptació entre els restaurants de les Terres de l'Ebre”, ha dit Margalef, que també distribueix la seua producció a restaurants de Lleida, Tarragona, Barcelona i Girona. Són els mateixos productors els que envasen i distribueixen l'arròs. “Som una empresa familiar i entre la meua dona, els meus cinc fills i jo ens ho fem tot”, ha dit Margalef. Precisament, aquest contacte directe dels productors amb els compradors de l'arròs dóna confiança als clients. “Si un paquet dels nostres arrossos envasats al buit es fa malbé el reposem”, ha explicat Tomàs Margalef.

Tot i que encara no tenen la pàgina web operativa totalment, en un futur pròxim vendran la seua producció també a particulars a través d'internet.

1,76
euros
és el preu del quilo d'arròs de la varietat marisma de Lo Nostre Arròs.
30
mil
quilos és la producció que Negret ven de marca pròpia.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
GIRONA

La demarcació tanca el mes d’abril amb rècord històric d’ocupació

GIRONA
Economia

Rècord d’ocupació a l’abril a Catalunya amb 3,76 milions d’afiliats

barcelona
economia

El PIB de Barcelona supera per primera vegada els 100.000 milions

Barcelona

Les empreses d’ambulàncies s'enfronten al concurs més important

Barcelona
Javier Peña,
director de l’Escola Universitària de Disseny Elisava

“El disseny ha de posar l’usuari al centre, i aquest és avui el planeta”

Barcelona
Jaume Vilanova
President delegat del Col·legi Oficial de Gestors Administratius de Catalunya a Girona

“Amb un gestor administratiu el resultat obtingut serà el més beneficiós possible per al contribuent”

Quines són les grans empreses que atenen les urgències a Catalunya?

barcelona

365 Obrador vol captar altres públics amb noves marques

Barcelona

Datarmony inicia l’expansió internacional a Xile

Barcelona