Economia

GameSquare, paradís dels ‘freak gamers’

L’aplicació de compravenda de ‘funkos’ i videojocs vol crear comunitat

Van crear una plataforma i una aplicació mòbil i van sortir decidits a conquerir i conquistar el mercat del col·leccionisme més freak, el dels geek gamers, éssers que ho donarien tot per tenir aquell videojoc, consola o funko descatalogat. GameSquare va néixer el gener de l’any passat a través de dues parelles d’amics, de 24 i 27 anys, per partida doble.

Gerard Jané (Tarragona), de qui va partir l’embrió de GameSquare, i Martín Simón (Ourense) es van conèixer jugant a bàsquet a la residència universitària on vivien. Estudiaven a la Universitat Pompeu Fabra, al campus Ciutadella. El primer, econòmiques. El segon, polítiques.

“Sempre he estat un freak gamer, i acumulava molts videojocs i materials relacionats. Per fer quatre quartos, vaig començar a vendre’n alguns a través de plataformes de segona mà i llavors em vaig adonar que tenia material que interessava molta gent”, explica Jané. D’aquí va sorgir la idea de crear una plataforma de compravenda de videojocs i funko pops (ninotets petits i capgrossos que representen personatges de pel·lícules, còmics o jocs). “Sobretot per no perdre temps i anar directament a qui li interessava el producte”, rebla.

Necessitaven algú que s’ocupés de la part informàtica i van penjar un post a la xarxa LinkedIn. “Vam trobar en Pol i, al cap de tres mesos, ell mateix ens va presentar en Xavi. Tots dos, enginyers formats a la UPC, en Rodoreda (Santa Maria d’Oló) és l’actual CTO (director tecnològic) de la companyia i en Llordella (Solsona) porta el front-end (disseny web) de l’aplicació.

Van estar un any treballant en el desenvolupament de la idea, però no tenien diners per comprar gaires peces i van optar per posar-se en contacte amb les botigues d’aquests productes a l’Estat perquè exposessin algunes unitats en la seva plataforma. “En l’estrena, vam aconseguir una vintena de botigues i fins a un miler de productes. Vam fer fotografies de tot i ho vam pujar a la plataforma. Els interessats s’apunten a la wishlist i el nostre programa posa en contacte el propietari amb qui ofereix el preu establert”, diu Jané. Obtenen entre el 5% i el 10% del preu de venda de cada producte.

Atractiva.

L’empresa emergent va aixecar al setembre una ronda d’inversió de 100.000 euros en menys de 48 hores a la plataforma de crowdfunding Startupxplore, atraient més de 50 inversors, entre ells Awin Capital, fons especialitzat en inversió a start-ups del sector gaming. “Volem anar més enllà de les transaccions comercials i fer de GameSquare una comunitat que faci sentir els usuaris com a únics”, diu.

El negoci que proposa GameSquare està basat en l’aplicació Whatnot nord-americana, referent als EUA. I, com ja fan ells, ha iniciat fa unes setmanes les live shopping” (subhastes en directe) a través de la xarxa social Instagram. “Tenen una durada d’un minut per producte i les fem dos cops per setmana. Subhastem només funkos exclusius.” Al març en van fer set, “tancades amb molt d’èxit”. El repte d’enguany és consolidar-se i assolir els 800.000 euros de facturació.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Alemanya

Protesten contra l’ampliació d’una fàbrica de Tesla

Barcelona

Un centenar de professionals, en la VI Jornada d’Auditoria i Comptabilitat

girona
economia

Arxivada la segona causa contra Shakira per frau fiscal

barcelona
ECONOMIA

Els tractors tallen el centre Tarragona per reclamar una millor gestió de l’aigua

Tarragona
Economia

El BBVA promet reforçar el compromís amb Catalunya en l’opa hostil al Sabadell

madrid
economia

Comença la campanya de l’albercoc al Baix Segre

Seròs
Economia

El BBVA anuncia una OPA hostil per absorbir el Banc Sabadell

barcelona
comerç

Els oficis no troben relleu entre els joves

Barcelona
economia

Biocultura Barcelona arriba al Sant Jordi amb la trenta edició

Barcelona