Economia

El ’hub’ que vol rellevar Nissan opta al PERTE del vehicle elèctric amb projectes per 305 milions

L’integren divuit companyies, així com el CIM, la UPC i l’Eurecat

Presenten 34 projectes que volen ser “un revulsiu” per al sector de l’automoció

El hub d’electromobilitat (D-Hub) que planeja reactivar part de les plantes de Nissan a la Zona Franca i Montcada i Reixac, impulsat per un consorci liderat per QEV Technologies i BTech, ha plantejat projectes per valor de 305,1 milions d’euros per optar al PERTE del vehicle elèctric.

En un comunicat, els promotors d’aquest projecte de reindustrialització de Nissan han revelat les 18 companyies integrants: a més de QEV Technologies, BTech, Cellnex i Wallbox se sumen a la iniciativa Applus, Biofreshtech, Hub Tech Factory, ePowerlabs, Limpieza Nervión, Lunagua, Millor Battery, Nogebus, Nutai, Power Electronics, Relats, S2 Grup, Tradebe i Zeleros. El Centre CIM, la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i Eurecat també col·laboraran en els projectes.

En la candidatura formal presentada al Ministeri d’Indústria, el consorci detalla 34 projectes als quals es destinarien la pràctica totalitat de fons requerits.

Entre les diferents iniciatives plantejades per aquest consorci se situen la fabricació de carregadors ultraràpids de bateries, el desenvolupament de tecnologia mòbil de ciberseguretat per a connexió amb vehicles elèctrics o la creació d’un laboratori per a assajos elèctrics i electrònics per als reptes de la nova electromobilitat.

També la recerca en nous processos de recuperació de bateries, el desenvolupament de vehicles de transport de passatgers impulsats per hidrogen o el disseny de nous processos productius de bateries, més eficients i sostenibles.

Els plans del consorci són començar a fabricar ja el 2023 furgonetes elèctriques per a flotes d’empreses i aconseguir les 100.000 unitats en tres anys, generant un miler d’ocupacions.

Els impulsors afirmen que el projecte de descarbonització i electromobilitat suposarà un “revulsiu” per a l’automoció a Espanya amb la creació d’un “ecosistema d’innovació” que “atraurà inversions importants” i “transformarà la mobilitat del país en clau sostenible”. La major part de la inversió es destinaria a reindustrialitzar les plantes de Nissan.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

Xoc Sabadell-BBVA a la CNMV i pel 50,01%

madrid
SOCIETAT

CCOO critica l’acord laboral signat per a la Copa Amèrica

BARCELONA
ECONOMIA

El Port de Barcelona i el de Xangai col·laboraran en innovació i descarbonització

TÀRREGA
Economia

El Sabadell insta el BBVA a dir quins accionistes donen suport a l’OPA

barcelona
amèrica del sud

L’Argentina es paralitza en la segona vaga general contra Milei

barcelona
Economia

El Sabadell respon: Denuncia el BBVA a la CNMV per vulnerar la llei d’OPAs

barcelona
VIDRERES

L’àrea d'economia va gestionar 67 ofertes de feina el 2023

VIDRERES
Consolidar un monopoli?
l’anàlisi

Consolidar un monopoli?

economia

OPA hostil del BBVA al Sabadell amb acomiadaments

madrid