Economia

Unió de Pagesos denuncia que el preu del raïm per vi queda lluny de cobrir costos

Unió de Pagesos (UP) ha denunciat els “baixos” preus que els cellers paguen pel raïm i pel vi en aquesta campanya, que se situen al voltant dels 0,38 euros per quilo. El sindicat considera que no hi ha motius de mercat que justifiquin aquests preus, ja que la sequera i les altes temperatures d’aquest estiu, que han fet avançar la collita, la reduiran entre un 30% i un 40% respecte a la mitjana d’un any normal. A més, han explicat que hi ha manca d’estocs. Aquest dimecres, des de Falset, també han apuntat que la reducció de la collita pot arribar al 50% en algunes zones. Per això, no descarten demanar un ajut d’Estat per aquestes explotacions.

UP també ha lamentat que els pagesos han patit un increment d’un 30% de mitjana dels costos de producció, sobretot pel que fa al gasoil per a la maquinària agrícola (superior al 70%), els fertilitzants (del 50%) i els productes fitosanitaris, que en alguns casos han vist doblat el seu preu. El sindicat alerta que mentre que els costos de producció del raïm de les varietats destinades al cava estan entre els 0,40 euros/quilogram , en el cas del macabeu i xarel·lo, i els 0,46 euros/quilogram en el cas del parellada –havien arribat a 0,30 fa un parell de campanyes–, els cellers paguen el preu a 0,38 de mitjana.

Tot i la tendència a l’alça respecte al preu dels dos anys passats – de 0,29 i 0,31 euros/quilogram, segons dades del Departament d’Acció Climàtica- el preu en origen actual encara està per sota dels costos de producció. Per aquesta raó, els pagesos reclamen que els preus haurien d’estar, com a mínim, a 0,50 per tal que poguessin cobrar per sobre dels costos.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

S’accentua el nerviosisme i cauen les borses a tot el mon

barcelona
Continua el Fòrum Gastronòmic Girona amb ponències per a professionals
societat

Continua el Fòrum Gastronòmic Girona amb ponències per a professionals

girona
Setze premiats amb targetes regal de 250 euros a l’Espai Gironès
societat

Setze premiats amb targetes regal de 250 euros a l’Espai Gironès

salt
CRISI FINANCERA

UBS es quedarà Credit Suisse per 2.000 milions de dòlars

opinió

L’educació en joc: quina societat volem construir?

Presidenta de la Cambra de Comerç de Barcelona

Un de cada tres aliments s’encareix tot i la rebaixa de l’IVA

barcelona
CRISI BANCÀRIA

Bonet no creu que la tempesta financera afecti la banca espanyola

MyChefTool és l’única start-up gironina a la final del concurs del Fòrum Gastronòmic

girona
Andanades
tant
x

Andanades