Economia

Pimec, “inquieta” per la proposta de jornada laboral de 37,5 hores

El president de la patronal, Antoni Cañete, alerta que hi haurà tancament d’empreses si el canvi s’acompanya del manteniment dels salaris”

Opina que el traspàs de Rodalies ha d’anar acompanyat dels recursos suficients

El president de Pimec, Antoni Cañete, ha mostrat avui la seva “inquietud” pel contingut del pacte de govern de coalició segellat entre el PSOE i Sumar de cara a la investidura, i sostè que, té “llums i foscors”. Entre aquestes últimes, Cañete troba que la proposta de reduir la jornada laboral a 37,5 hores de cara al 2025 perjudicarà les petites i mitjanes empreses, fins i tot provocant-ne tancaments, si es mantenen els salaris, tal com es proposa en l’acord i que tot plegat suposarà una pèrdua de la competitivitat empresarial. En el marc de les jornades Gresol que se celebren aquest dijous a Tarragona, Cañete ha afirmat en declaracions reportades per l’ACN, que l’Estat espanyol és “el país menys productiu després de Turquia a tota Europa”.

“Si es planteja la reducció d’horari s’ha de fer en 360 graus i no només en 90 graus; hem de preservar la capacitat de poder mantenir els llocs de treball, tenir els millors salaris possibles, però sobretot, no tancar les empreses, és un debat que va més enllà i que ha de fer tota la societat”, ha asseverat.

Preguntat sobre el traspàs de Rodalies, Cañete ha defensat que el canvi de titularitat no solucionarà els problemes i les incidències diàries que pateixen tant la ciutadania com les activitats econòmiques, si no va acompanyat de recursos i inversions. “El traspàs s’ha de cometre no només en la responsabilitat sinó en els recursos, va d’inversions i no de titularitats”, ha comentat. En aquest sentit, ha afirmat que la transferència de competències serviria per acostar l’execució del servei, per tal que fos “més eficaç i eficient”.

Finalment, Cañete ha considerat que l’ampliació de l’aeroport de Barcelona s’ha d’abordar en l’àmbit de tot Catalunya. Assevera que s’ha de plantejar “com una àrea aeroportuària”. “Tenim l’oportunitat de generar vols punt a punt que descarreguen la saturació de l’aeroport de Barcelona; hi ha moltes solucions tècniques que poden fer que l’aeroport estigui el millor connectat i amb les freqüències de vols que són absolutament necessaris”, ha dit. I ha conclòs: “Separem la gestió del que és l’estratègia, a partir d’aquí, diàleg i consens perquè tinguem l’aeroport que necessitem i en el que ens va el present i el futur del país”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

El PIB de Barcelona supera per primera vegada els 100.000 milions

Barcelona

Les empreses d’ambulàncies s'enfronten al concurs més important

Barcelona
Javier Peña,
director de l’Escola Universitària de Disseny Elisava

“El disseny ha de posar l’usuari al centre, i aquest és avui el planeta”

Barcelona
Jaume Vilanova
President delegat del Col·legi Oficial de Gestors Administratius de Catalunya a Girona

“Amb un gestor administratiu el resultat obtingut serà el més beneficiós possible per al contribuent”

Quines són les grans empreses que atenen les urgències a Catalunya?

barcelona

365 Obrador vol captar altres públics amb noves marques

Barcelona

Datarmony inicia l’expansió internacional a Xile

Barcelona

El debat per internalitzar el servei, en suspens

barcelona
economia

Pacte a Freixenet per l’ERTO que afecta 615 treballadors

barcelona