Economia

La contra

Passarel·la d'estils al Cavatast

El cava rosat està de moda, però l'elevat consum que s'experimenta en fires i tasts no es reflecteix posteriorment en un increment real de les vendes d'aquest tipus de cava

Que les modes influeixen els consumidors no és cap novetat. És evident que tothom –o la gran majoria– es deixa influir per les tendències o les aparences a l'hora de triar un productes, però el que passa amb el cava rosat és digne d'estudi, pel que diuen els mateixos cavistes. El cava rosat és el més demanat i consumit durant els dies de fira, i el Cavatast d'aquest cap de setmana a Sant Sadurní d'Anoia no ha estat cap excepció. Els responsables de diverses marques asseguren que és una de les apostes segures durant les degustacions, que des de fa uns anys són les ampolles amb més sortida durant les mostres sectorials, però que les vendes són inalterables malgrat això. Precisament, durant el Cavatast, Covides ha confirmat que les estadístiques de vendes de cava rosat no es corresponen amb l'èxit que té aquest tipus de cava en la venda directa de fires com ara el Cavatast. El cert és que és una moda que funciona molt bé des de fa alguns anys, però a l'hora de fer una compra per a casa el client fa una aposta segura per les línies tradicionals i tot el risc que s'assumeix és per les novetats que portin un premi o reconeixement com a carta de presentació.

Però modes a banda, el que és innegable és que el cava té mercat per a estona, tot i la crisi i la baixada de les vendes, que els cavistes esperen recuperar durant les festes de Nadal i amb l'exportació dels seus productes. El Cavatast ha desafiat durant el cap de setmana la pluja i l'amenaça del temporal i ho ha fet amb una afluència massiva de públic. Hi va haver prop de 60.000 degustacions de cava, una quantitat lleugerament superior a la del 2008, el darrer any que la mostra també es va celebrar de divendres al vespre a diumenge a la nit. L'únic que va caure van ser les degustacions de gastronomia, xarcuteria i pastisseria, que van experimentar un lleuger descens en relació amb fa dos anys. Per la regidora de Comerç i Turisme de Sant Sadurní d'Anoia, Esther Parellada, aquest any s'ha constatat el poder d'atracció del Cavatast: “La mostra de caves i gastronomia de Sant Sadurní ha estat capaç de mantenir un alt nivell de visitants malgrat la crisi econòmica i la pluja”. La regidora també ha destacat el creixement de la fira comercial paral·lela al Cavatast, la bona repercussió que l'esdeveniment té a les botigues, bars i restaurants de la vila, i l'increment de vendes i l'alta ocupació de places hoteleres a tota la comarca durant el cap de setmana.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Sor Lucía Caram i el cantautor Sergi Carbonell, premis Climent Guitart

LLORET de mar
ECONOMIA

Oshkosh compra l’empresa manresana AUSA, de vehicles industrials

MANRESA

Conveni entre la Unió d’empresaris d’hostaleria Costa Brava i Caixabank

GIRONA
Unió europea

La CE demana explicacions a X per haver reduït els moderadors de continguts

barcelona
economia

El PIB català creix un 2,6% al primer trimestre

barcelona

Barcelona, entre les deu ciutats més resilients del món

barcelona
economia

El govern espanyol i els sindicats acorden la reforma del subsidi d’atur sense el suport de la patronal

barcelona
ECONOMIA

El BBVA ja va descartar millorar l’oferta al Banc Sabadell

barcelona
Port de Barcelona

Primeres jornades de portes obertes