Economia

calella

Una Setmana Santa tardana afavoreix l'arribada de turistes

ocupació

El sector preveu que el nombre de visitants durant aquest període augmentarà un 10% respecte a l'any passat i se situarà en el 80%

Els episodis bèl·lics al nord d'Àfrica ajuden a omplir els hotels del Maresme

Bones perspectives per a una Setmana Santa que arriba tard i amb clima preestiuenc que afavoreix sens dubte la principal oferta turística del nord del Maresme: el sol i la platja. El president del Gremi d'Hotelers de Costa de Barcelona-Maresme, Santiago García-Nieto vaticinava ahir un augment de fins a un 10% d'ocupació en els establiments hotelers concentrats en la franja costanera entre Calella i Malgrat. “Aquests dies de vacances arriben a finals d'abril, amb un clima benigne i amb possibilitats reals que els visitants ja puguin estirar la tovallola i fins i tot banyar-se”, assenyalava l'hoteler, que recordava que en els últims dos anys el nivell d'ocupació s'ha anat incrementant “lentament, però sense defallir”.

Per García-Nieto, el fet climatològic és la raó principal per esperar uns bons resultats, però tampoc és l'única. Els conflictes bèl·lics i la desestabilització política en diferents països del nord d'Àfrica, alguns amb un pes específic com a destinacions emergents, ha fet canviar a última hora les vacances a més d'un europeu. “També és cert que majoritàriament qui més s'ha vist beneficiat ha estat l'arxipèlag de les Canàries i la mateixa Tunísia, que s'ha mantingut estable, però aquesta situació també ens ha beneficiat a nosaltres”, exclama el president.

Crisi pels espanyols

García-Nieto destaca que el turista que visita el Maresme durant la Setmana Santa prové en gran part d'Anglaterra, Alemanya, França i Rússia. I que en aquests països “fer vacances és sagrat”. “La crisi que a Europa sembla que remunta aquí afecta de ple l'economia familiar i molts espanyols han decidit prescindir de les vacances com a primera mesura d'estalvi”, puntualitza, però afegeix que per Setmana Santa la presència d'aquest col·lectiu de turistes és “molt menor”. Santiago García-Nieto es mostra molt satisfet amb l'anunci fet fa pocs dies sobre el canvi de nom de Costa de Barcelona-Maresme pel de Costa de Barcelona, una marca que vol unificar també el Baix Llobregat, l'Alt Penedès i el Garraf sota el paraigües de la capital. “El Maresme ens hem sentit una mica apàtrides, perquè ens han vinculat amb la Costa Brava i amb un invent que es va dir Costa Daurada Nord”, exposa i afegeix: “Ara, amb la potencialitat que dóna la marca Barcelona i amb el suport que esperem de les administracions se'ns presenta un futur prometedor”. Un futur que, segons l'hoteler, també portarà una bona ocupació a l'estiu.

40.000 turistes de la tercera edat

El passat mes de novembre, l'Agència Catalana de Turisme i el Gremi d'Hostaleria de l'Alt Maresme signaven un conveni que convertia el territori en escenari d'una prova pilot per atraure un sector molt concret de turistes. La iniciativa, batejada com a Catalunya Turisme Senior pretén fer venir turistes europeus majors de 55 anys els mesos de temporada baixa amb la intenció de desestacionalitzar l'oferta i estimular l'activitat econòmica del sector en l'anomenada temporada baixa. Durant dos anys, l'Alt Maresme serà el destinatari d'aquest col·lectiu a qui s'ofereix una destinació amb “uns preus raonables i amb un paquet que inclou la majoria de serveis per a una estada de 7, 14 o 21 dies”. Per Santiago García-Nieto, les expectatives que es creen són “bones”. “Creiem que ens visitaran entre 30.000 i 40.000 persones de la tercera edat en els mesos d'abril i maig, i octubre i novembre, i confiem a doblar el nombre de cara a l'any vinent”, assegura el president del Gremi d'Hostaleria del Maresme.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Anna Pruna
Presidenta d'Indescat

“La inversió en ‘sportech’ és a les beceroles”

barcelona

L'sportech vol superar marques

Barcelona
Xavier Garcia
director del Tech Tourism Cluster de Catalunya (TTC)

“L’impacte del turisme té resposta des de la tecnologia”

Barcelona
LA CRÒNICA

A l’Expocasió, no val a badar

GIRONA

Comença la reforma integral de l’hotel Best Western Premier CMC, amb dos milions d’inversió

girona

Bumerang, l’‘start-up’ que evita 2.500 envasos d’un sol ús al dia

Barcelona

Empatif s’enfoca a guanyar volum, també amb compres

Manresa
ECONOMIA

Compres i milers de visitants a la fira Expocasió de Fornells

fornells de la selva

Continua la Vaga a la multinacional DXC Technology

girona