Economia

Les marques d'il·luminació de J. Feliu de la Penya s'unifiquen en Luxiona

Amb el nou emblema corporatiu té com a objectiu entrar en l'enllumenat públic i les projeccions

Els germans Tey estudien afegir noves empreses a la societat

Miquel i Xavier Tey Feliu de la Penya, president i conseller delegat, respectivament, van anunciar ahir la unificació de les seves quatre marques sota un únic emblema corporatiu, batejat com a Luxiona, “que prové de la mesura de la llum, el lux, amb la il·lusió que ens aporta aquesta nova etapa”, va comentar ahir Miquel Tey.

El canvi tecnològic que representa el LED “representa una oportunitat de creixement que no podem deixar passar”, va assegurar Xavier Tey. L'empresa que va fundar l'avi dels actuals propietaris fa 82 anys, J. Feliu de la Penya, i que actualment conforma quatre marques –Troll (especialitzada en il·luminació tècnica i d'arquitectura), Metalarte (decoració), Led&Co (llums de LED) i Sagelux (il·luminació d'emergència)–, va facturar l'any 2010 un 6% més que l'any anterior, el 60% en els mercats exteriors, i aquest any espera superar àmpliament els 60 milions d'euros.

“A curt termini, Luxiona comercialitzarà les marques que tenim”, va explicar Miquel Tey, que va afegir: “Ens falta presència en els subsectors d'enllumenat públic i projeccions, i aquest és l'objectiu de futur de Luxiona”. En aquest sentit, Xavier Tey va anunciar que s'està estudiant incorporar a la societat empreses de l'est d'Europa i Llatinoamèrica.

A la conquesta dels mercats

“Apostem per la continuació de la política d'expansió internacional”, va afirmar Xavier Tey, conseller delegat de Luxiona. “Per a la societat, la presència a l'estranger ja li suposa un 60 per cent de la seva facturació. Luxiona, amb seu a Canovelles i que té 630 treballadors repartits per deu països, té plantes de producció a Catalunya, la Xina, Mèxic i Polònia, el seu mercat internacional més important en vendes.

Alguns dels seus projectes d'il·luminació són la Sagrada Família de Barcelona, l'aeroport de Taipei i la biblioteca de la Universitat de Tòquio.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
ECONOMIA

Came Parkare s’instal·larà al parc de l’Alba

CERDANYOLA DEL VALLÈS

Compradors d’or, paranoics o assenyats?

Barcelona

El negoci de les caixes fortes reneix

barcelona
Ruben Sans
President de l’Associació de Joves Empresaris de Catalunya (AIJEC)

“L’empresari segueix veient-se com una figura negativa”

Barcelona
DE MEMÒRIA

Línies d’ultramar (1906)

PROFESSOR DE POLÍTICA ECONÒMICA DE LA UB (1967-2016)
Tecnologia

La Mobile World Capital vol lluir “el llegat” que deixa el MWC

Barcelona

El mercat posa a prova la joiera responsable

barcelona
Contra xifrada
Jordi Garriga Riu

L’actiu de la natura

Floox ja té al mercat el seu carregador ràpid compacte

L’Hospitalet de Llobregat