Empreses

CDmon fa créixer un 66% en un any la cartera de clients

L'empresa, amb seu a Malgrat de Mar, gestiona 100.000 dominis i 35.000 allotjaments web

Saber copsar l'interès creixent d'empreses, professionals, entitats i administracions per tenir presència a internet ha estat el gran aliat de l'empresa maresmenca CDmon per trobar el seu espai en el mercat de les noves tecnologies i per aconseguir un creixement constant des de la seva fundació, l'any 2002.

La raó del seu èxit és haver entès que el lloc web i el servei de correu electrònic són una eina imprescindible per a aquells que volen formar part i ser visibles a la xarxa, i CDmon ha apostat per donar solucions a les necessitats que, en aquest camp, ha anat requerint la seva cartera de clients. Una cartera que conté ja 20.000 noms –entre els quals s'hi troben marques com ara Ente Project, Munich, DIR, Outlet Moto i One Big Robot– i que l'any passat va créixer a un ritme del 66%.

Fundada pels germans Marc i Jaume R. Palau i per Josep Colominas, CDmon té actualment una plantilla formada per quaranta persones –entre servei d'assistència, comercials, programadors i administradors– i troba en la versatilitat dels seus productes el seu punt fort.

No tothom té el mateix pes ni necessita un espai idèntic a internet i, en aquest sentit, l'empresa adequa el servei a les necessitats de cada client. “Podem donar servei des d'un particular que l'única cosa que vol és un lloc web on penjar les seves fotos i on hi hagi el seu correu electrònic fins a una empresa internacional, amb les seves necessitats comercials”. Part de la raó de ser de CDMon està en el servei de hosting o allotjament, és a dir, l'espai i la capacitat que facilita als seus clients per penjar informació a la xarxa.

VERSATILITAT.

Des de la mateixa empresa es destaca: “Els nostres productes de hosting són totalment escalables de manera automàtica i permeten una configuració a mida”. Quan parla de “productes escalables” es refereix al fet que un usuari pot començar tenint unes necessitats de presència a internet relativament petites però, a còpia que creix el seu pes a la xarxa, augmenta el perill de no donar a l'abast (és el cas, per exemple, d'un lloc web que és visitat de cop per molts usuaris i queda saturat).

CDmon ofereix la possibilitat d'anar adequant les necessitats a cada diferent situació de demanda i la mateixa empresa explica: “El nostre valor afegit es basa en el tracte personalitzat i en el fet d'oferir eines de gestió intuïtives a través d'una infraestructura de software pròpia que els nostres enginyers mantenen en constant desenvolupament, garantint sempre el màxim nivell de qualitat i seguretat”. Amb més de 35.000 allotjaments web administrats, CDmon ha experimentat un creixement constant en les seves vendes (el 2005 tenia poc més de 1.600 clients), fet que l'empresa considera que és “fruit del treball en equip i de l'esforç continu per oferir serveis i productes que s'adapten a les necessitats reals”.

AMB LA VISTA A EUROPA.

La tipologia del client de CDmon és molt diversa i agafa des de particulars fins a autònoms, pimes i grans empreses, i igualment dispersa és la seva presència al territori. Catalunya, Madrid, Sevilla i el País Valencià són les comunitats de l'Estat espanyol on més usuaris registra, però també té activitat en països de l'Amèrica del Sud com ara l'Argentina i Mèxic.

Des de la seva base d'operacions al Maresme l'empresa és capdavantera en el seu sector a Catalunya, però no amaga l'ambició per continuar creixent; en aquest sentit, assenyala: “La nostra visió és convertir-nos en l'empresa preferida de serveis de hosting i dominis d'Europa: competir i estar oberts al món”. Amb aquesta finalitat té previst oferir, abans de final d'any, el seu web en llengua anglesa.

El preu de la presència

Lluny d'adormir-se a la palla, CDmon ha introduït millores en els seus serveis per fer-los “més potents i més flexibles”. De la mateixa manera, ha retocat el seu lloc web per fer-lo més accessible. És en aquest lloc web on el visitant pot entretenir-se mirant quins dominis queden lliures i quin preu té adquirir-ne algun (per 24,95 euros l'any, per exemple, es pot adquirir “empresa.cat”).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
ECONOMIA

Augmenta un 35,6% l’allotjament turístic al Vallès Occidental amb una estada mitjana de dues nits

TERRASSA
ECONOMIA

El Maresme pedala a favor de l’EuroVelo 8

MATARÓ
Rússia

Rússia augmenta un 82% els ingressos per la venda de petroli i gas el 2024

barcelona
unió europa

La CE exigeix a Booking complir amb la llei de mercats digitals

barcelona
ECONOMIA

Came Parkare s’instal·larà al parc de l’Alba

CERDANYOLA DEL VALLÈS

Compradors d’or, paranoics o assenyats?

Barcelona

El negoci de les caixes fortes reneix

barcelona
Ruben Sans
President de l’Associació de Joves Empresaris de Catalunya (AIJEC)

“L’empresari segueix veient-se com una figura negativa”

Barcelona
DE MEMÒRIA

Línies d’ultramar (1906)

PROFESSOR DE POLÍTICA ECONÒMICA DE LA UB (1967-2016)