Economia

Papereria

Afrontar la digitalització

Miquelrius: fórmules per trampejar la crisi

El fabricant de productes de papereria i complements escolars llançarà una línia específica destinada a les grans superfícies comercials

La centenària empresa vol superar l'atonia del mercat estatal potenciant la seva presència en l'àmbit internacional

El grup va aconseguir l'any passat els drets d'explotació de la sèrie ‘Bob Esponja'

Agendes, llibretes de tota mena, arxivadors, carpetes, llibres de comptabilitat, bolígrafs, motxilles i, des de fa no gaire, fundes d'ordinador. El fabricant de productes de papereria i complements escolars continua engrandint la seva cartera per adaptar-se a un nou entorn cada cop més tecnològic. “Ja fa anys que ens van baixar les vendes de llibres de comptabilitat, i llavors vam diversificar cap a les agendes, i una mica més tard, quan aquestes també van experimentar una caiguda, vam potenciar una papereria de valor afegit”, explica Lluís Miquel, director d'exportació i màrqueting de Miquelrius, que subratlla que l'efecte de la digitalització només afecta productes concrets.

En la recerca de nous articles l'empresa catalana va començar a treballar fa més de deu anys amb llicències, com les que ja explota d'Agatha Ruiz de la Prada, Toni Miró, Bultaco, Kukuxumuxu o Jordi Labanda, entre d'altres. “Busquem posar una mica de color i un fet diferencial als nostres productes”, afirma Miquel. I dins d'aquesta estratègia, des de fa un any explota una línia amb personatges televisius, com ara Bob Esponja, amb el qual el grup ha assajat la seva incursió en les grans superfícies comercials del mercat estatal. “També busquem adaptar els nostres productes a la tecnologia, i per això estem llançant tota una col·lecció de fundes per a aparells tecnològics”, apunta Miquel.

Fundada el 1839 i a les mans de la família Miquel i Rius des del 1880, l'empresa familiar es comandada per la cinquena generació, amb vint accionistes. “Hi ha un protocol familiar i un pacte de sindicació d'accions que fa difícil que algú forà entri a l'empresa”, assenyala el directiu del grup i fill de l'actual conseller delegat, Lluís Miquel Altés. L'empresa, amb planta a Parets del Vallès, concentra el 70% del seu volum de negoci en el mercat de l'Estat espanyol, i l'altre 30% procedeix de l'exterior, d'una seixantena de països, entre els quals destaquen els Estats Units, Portugal, el Regne Unit, el Japó i els Emirats Àrabs Units.

Poca rotació

En l'últim exercici amb dades completes, tancat el juny del 2010, el grup va arribar a una facturació de 16 milions d'euros i un benefici de 600.000 euros. “Aquest exercici del 2011 les vendes internacionals creixeran una mica, al voltant del 3%, i compensaran l'estancament que arrossega el mercat espanyol, una característica que es repetirà de cara al 2012”, assegura Lluís Miquel, que hi afegeix: “El consumidor espanyol compra poc i hi ha molt poca rotació de material; per això la clau per mantenir les vendes són els mercats exteriors”.

Però a banda d'impulsar la internacionalització de l'empresa, Miquelrius busca nous canals –més enllà de les papereries tradicionals i botigues de regal, on és present des de sempre– per arribar al públic i compensar l'atonia que presenta el mercat estatal. “Estem preparant productes específics per distribuir de manera exclusiva a les grans superfícies”, afirma Miquel, que explica que l'empresa treballa amb l'objectiu de llançar aquesta nova línia de negoci a partir de l'any que ve.

Una línia ja iniciada amb l'explotació de la llicència de Bob Esponja, però que ara ampliarà a altres articles propis i també televisius. D'aquesta manera, Miquelrius aposta per ampliar la seva base de consumidors i arribar a un nou públic a través de la col·locació d'una gamma d'articles en grans superfícies. En definitiva, la centenària empresa busca tot tipus de fórmules per tirar endavant el negoci en aquest temps de crisi econòmica global: productes de qualitat amb valor afegit, d'altres de més populars per al gran públic i, sobretot, la potenciació dels mercats internacionals, perquè ara per ara només d'aquí pot venir un augment de les vendes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
SALT

Commerzbank posa a la venda l’Espai Gironès per 140 milions d’euros

SALT
economia

Es preveu una campanya de fruita de pinyol “correcta” tot i una caiguda de la producció

Lleida
ECONOMIA

La Xina reaviva la guerra comercial amb la UE amb una investigació antidúmping

BARCELONA

Les botigues de les zones més turístiques ja poden obrir els diumenges

Barcelona

Circuits en funcionament

L’Hospitalet de Llobregat

Fer obsolet el residu

Barcelona
Mar Reguant
Economista i premi nacional de recerca al talent jove de la FCRI

“L’energia barata ja hi és, però cal repartir millor els beneficis”

Barcelona

Casa Jové celebra 150 anys amb l’entrada a Tarragona

Barcelona

Recreacions virtuals de cors perquè els cardiòlegs assagin

Barcelona