Economia

La contraportada

Bon cafè fora de casa

L'Institut Català de la Cuina distingeix l'empresa de cafès Tupinamba, ubicada al polígon de Canet de Mar, per la seva trajectòria i ser pionera en comercialitzar amb marca pròpia

Un bon àpat s'ha d'acabar per força amb un cafè. Així de clar ho va dir ahir el director general el Grup Tupinamba, Antoni Riera, en l'acte de lliurament dels guardons amb què l'Institut Català de la Cuina va voler distingir l'empresa elaboradora de cafès que, des del 2005, té una nau de 8.000 m² al polígon de Canet de Mar. La distinció de Marca Cuina Catalana que atorga la fundació gastronòmica vol reconèixer la llarga trajectòria a aquesta empresa familiar que va ser pionera el 1867 en comercialitzar cafè que fins aleshores es venia a granel i envasar-lo amb una marca pròpia. L'empresa ha demostrat la seva implicació en la gastronomia del país elaborant productes de qualitat i arrelats, tot i que la matèria primera s'hagi d'importar dels països productors ben allunyats com ara el Brasil, Colòmbia, el Vietnam o Kenya. El mateix director va explicar que l'empresa especialitzada en el cafès “consumits fora de casa” i destinats a grans productors com ara hotels i cafeteries ha fet un pas endavant important amb unes instal·lacions automatitzades que li permetran especialitzar-se en el mercat de les càpsules de cafè en monodosi. Per Riera, aquest mercat permet una “independència de qui fa el cafè” garantint-ne la qualitat. L'empresa està treballant en aquest camp, que ha tingut una gran popularitat amb la marca Nespresso, per aconseguir treure al mercat una càpsula biodegradable.

L'altre objectiu amb vista als anys vinents serà ampliar la internacionalització del grup. Ara per ara, el mercat exterior se centra únicament a França i Portugal, on s'exporta un 20% de les vendes, i un 15% del volum de la producció. La responsable de qualitat de l'empresa, Anna Valero, explica com es controlen les partides d'allà on arribin per saber, a continuació, a quina temperatura s'haurà de torrar el cafè.

Les espècies que es combinen segons el seu origen són l'aràbiga i la robusta, de més bon cultivar. Les compres del cafè es fan a través de la Comercial de Matèries Primes, a Madrid, que l'any passat va facturar 22 milions de quilos de cafè. El grup té dues delegacions a la capital espanyola i a Inca.

Els responsables de l'empresa que van apostar fa uns anys per venir al Maresme, després de ser expropiats del barri del Poblenou perquè s'hi havia de fer el parc tecnològic del 22@, estan satisfets de l'expansió de l'empresa, que avui dóna feina a 77 persones. A la nau s'hi veuen les piles de sacs del cafè en gra arribats d'arreu del món i com es fa el procés del torrefacte per, finalment, envasar en paquets de quilo o en càpsules de monodosi per servir als restauradors. La visita a les instal·lacions es va fer conjuntament amb els gremis i escoles d'hostaleria de la comarca, amb els quals la relació s'ha de mimar, ja que en són els clients potencials.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
comerç

Els oficis no troben relleu entre els joves

Barcelona
economia

Biocultura Barcelona arriba al Sant Jordi amb la trenta edició

Barcelona

Sor Lucía Caram i el cantautor Sergi Carbonell, premis Climent Guitart

LLORET de mar
ECONOMIA

Oshkosh compra l’empresa manresana AUSA, de vehicles industrials

MANRESA

Conveni entre la Unió d’empresaris d’hostaleria Costa Brava i Caixabank

GIRONA
Unió europea

La CE demana explicacions a X per haver reduït els moderadors de continguts

barcelona
economia

El PIB català creix un 2,6% al primer trimestre

barcelona

Barcelona, entre les deu ciutats més resilients del món

barcelona
economia

El govern espanyol i els sindicats acorden la reforma del subsidi d’atur sense el suport de la patronal

barcelona