Economia

la GALERIA

El joc del segle XXI

Sembla estrany, o no tant, que ningú no tingués clar que no podia arribar mai a bon lloc una economia mundial on el negoci de vendre fum passant-se papers d'uns a altres fos quatre o cinc vegades més gran que l'economia real del treball i de l'empresa, que és la que teòricament sustenta tot l'altre muntatge. En això tots hem deixat fer, presos d'una consentida miopia que ha impregnat de dalt a baix tota la societat.

Perquè el joc del Monopoli és divertit mentre dura, però sempre l'acaba guanyant un de sol. Redreçar aquesta dinàmica no es pot fer amb continuats canvis de lleis dels mil parlaments existents, ni que sigui sota la pressió de la gent que protesta acampada per les places. Els canvis reals sempre vénen de dins. Cal utilitzar les mateixes armes malèvoles del mercat per enganyar-lo.

Tal com s'ha avançat en alguns aspectes del medi ambient o, com per exemple va demostrar l'ONCE fa uns anys, hem de tenir l'habilitat de fer que sigui rendible als amos del cotarro una economia on l'home i la dona, i no el simple benefici, siguin l'objectiu central d'aquest antic joc de relació entre els humans que és el comerç.

I això es fa posant gent independent a tirar el carro i explicant als nostres fills que la tele i els videojocs no són la realitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
economia

Banc Sabadell rebutja l’inicial oferta d’absorció del BBVA

barcelona

La Cuina de l’Empordanet presenta la seva nova guia de restaurants

begur

El Vívid, el mes de l’enoturisme a la Costa Brava, tanca amb el 89 % d’ocupació

girona

Acord de col·laboració entre la Cambra i CaixaBank

girona
GIRONA

La demarcació tanca el mes d’abril amb rècord històric d’ocupació

GIRONA
Economia

Rècord d’ocupació a l’abril a Catalunya amb 3,76 milions d’afiliats

barcelona
economia

El PIB de Barcelona supera per primera vegada els 100.000 milions

Barcelona

Les empreses d’ambulàncies s'enfronten al concurs més important

Barcelona
Javier Peña,
director de l’Escola Universitària de Disseny Elisava

“El disseny ha de posar l’usuari al centre, i aquest és avui el planeta”

Barcelona