Economia

Estudien fer una macrollotja de peix a l'Alt Empordà

Les confraries de pescadors de Cadaqués, Llançà, el Port de la Selva, Roses i l'Escala es volen unir per ser més competitives

Pensen que així aglutinaran compradors i reduiran costos

Les confraries de pescadors de Cadaqués, Llançà, el Port de la Selva, Roses i l'Escala estudien fusionar-se i crear una sola llotja per ser més competitives. Aquesta macrollotja a l'Alt Empordà seria semblant a la que ja funciona des de fa anys al port de Leucata, a la Catalunya del Nord, i segons va assegurar ahir el president de la Federació Nacional de Confraries i patró major de Blanes, Eusebi Esgleas, tindria la finalitat d'aglutinar compradors, tenir més peix i disminuir costos. “Als pescadors del port de Leucata, una zona molt semblant a la nostra, els està funcionant molt bé”, va dir Esgleas, que va voler puntualitzar que la macrollotja de moment només és un projecte. De totes les llotges, segons Esgléas, la de Roses no té tanta necessitat de fusionar-se perquè és la més gran, però les confraries del Port de la Selva, Llançà i Cadaqués –que no té llotja– necessiten trobar una solució perquè són poques barques pescant, recullen poc peix i tenir una llotja oberta els representa moltes despeses.

Sortir menys dies

La crisi en el sector pesquer s'està agreujant any rere any i molts pescadors han aprofitat els ajuts de l'administració per desballestar els vaixells i deixar la professió.

Al Port de la Selva, és un dels casos. En pocs anys han passat de vuit a cinc barques d'arrossegament. Però el fet de ser menys no vol dir que es puguin guanyar més bé la vida, “perquè per als pescadors que es dediquen a la pesca d'arrossegament i encerclament la matèria primera és el gasoil, i actualment va molt car”. Això ha provocat que els pescadors d'aquest municipi hagin decidit buscar fórmules noves per poder continuar pescant i no perdre-hi diners. Proposen, segons va assegurar Esgleas, sortir a treballar només tres dies a la setmana però dedicar-hi més hores. “Els pescadors del Port de la Selva agafen gamba i actualment ho han de fer a moltes milles de la costa, prop d'Itàlia, i gasten molt gasoil anant i tornant. Pescar menys dies però dedicar-hi més hores creuen que els podria compensar”, va dir.

Llotja petita a Llançà

El problema de Llançà és semblant al del Port de la Selva. A Llançà, però, hi ha un inconvenient afegit, i és que el 2008 un temporal hi va destrossar la llotja i encara esperen que els en facin una de nova. “Ara estan en una llotja més petita que els ha fet Ports, però evidentment no treballen amb la comoditat que haurien de treballar”, va dir Esgleas. Llançà segueix reclamant la nova llotja perquè “el futur és incert i el projecte de fusionar-se encara no està decidit”.

LES FRASES

El projecte seria semblant al que es va fer al port de Lecauta, a la Catalunya del Nord, i els funciona bé
Eusebi Esgleas
President de la Federació Nacional de Confraries
La crisi afecta el sector pesquer. El Port de la Selva ha passat en pocs anys de vuit a cinc barques
Eusebi Esgleas
President de la Federació Nacional de Confraries
Per superar la crisi, els pescadors del Port de la Selva proposen treballar tres dies però fer-ho més hores
Eusebi Esgleas
President de la Federació Nacional de Confraries


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Maneres d’abordar el fracàs

Conseller d'empresaris, expert en lideratge, jove líder europeu (2013-2014) i ambaixador empresarial de Catalunya (2012-2015)

Detenen tres pagesos gironins per les destrosses als pous de l’Alt Empordà

FIGUERES
SALT

Commerzbank posa a la venda l’Espai Gironès per 140 milions d’euros

SALT
economia

Es preveu una campanya de fruita de pinyol “correcta” tot i una caiguda de la producció

Lleida
ECONOMIA

La Xina reaviva la guerra comercial amb la UE amb una investigació antidúmping

BARCELONA

Les botigues de les zones més turístiques ja poden obrir els diumenges

Barcelona

Circuits en funcionament

L’Hospitalet de Llobregat

Fer obsolet el residu

Barcelona
Mar Reguant
Economista i premi nacional de recerca al talent jove de la FCRI

“L’energia barata ja hi és, però cal repartir millor els beneficis”

Barcelona