Economia

TERRES DE L'EBRE

La navegació perilla pel poc cabal de l'Ebre

L'Idece recomana que les embarcacions de motor no naveguen pel tram de Bítem, que es tornarà a dragar

El baix cabal de l'Ebre i la falta de reserves hídriques als embassaments dificultaran enguany la navegació fluvial. Així ho va manifestar ahir el director de l'Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l'Ebre (Idece), Jordi Borràs, que va recomanar que les embarcacions de motor no naveguen pel tram de Bítem, un tram d'uns 150 metres que s'haurà de tornar a dragar. La temporada de navegació pel tram català de l'Ebre començarà demà i s'allargarà fins al novembre. “El cabal del riu és menys de la meitat del que teníem fa un any per aquestes mateixes dates”, va assenyalar Borràs. En aquest sentit, el cabal de l'Ebre al pas per Tortosa era ahir de 144 metres cúbics per segon –es recomana no navegar amb menys de 100 metres cúbics per segon.

Tot i que fins ara no s'acumulen gaires algues al riu, el poc cabal fa preveure a l'Idece que la temporada de navegació també es complicarà per la presència de macròfits, que s'enganxen a les hèlices de les embarcacions.

Pel que fa al cost del manteniment de la via navegable, serà de 535.000 euros i l'Idece preveu adjudicar el servei al maig, després que el concurs convocat quedés desert. “Estem preparant el conveni negociat i esperem poder adjudicar el servei de manteniment a una de les cinc empreses que es van presentar al concurs”, va explicar el director de l'Idece. Mentre no s'adjudica el manteniment, s'ha contractat una empresa de vigilància durant un mes.

LA XIFRA

144
metres cúbics per segon
era el cabal del riu Ebre al pas per Tortosa ahir, i amb menys de 100 no es pot navegar.

LA FRASE

L'objectiu és potenciar la navegació fluvial perquè té un retorn important en el territori
Jordi Borràs
DIRECTOR DE L'INSTITUT PER AL DESENVOLUPAMENT DE L'EBRE

Creix un 13% el nombre d'usuaris

El nombre d'usuaris de la via navegable es va incrementar un 13,3% el 2011, segons l'Idece, i es va arribar a 30.200 persones. Així, malgrat els problemes amb les algues, el nombre d'embarcacions de motor va créixer un 10,2% (2.925) i el de piragües, un 34,8% (10.428). “La navegació fluvial registra un creixement important, és una inversió que té un retorn important en el territori”, va dir Borràs. L'Idece projecta ampliar el tram navegable fins a Riba-roja d'Ebre (ara s'acaba a Ascó), per la qual cosa haurà de superar el tram de la nuclear d'Ascó i restablir el pas de la resclosa de Flix. “La crisi no ens permet fer ara grans inversions”, va admetre Borràs.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Compradors d’or, paranoics o assenyats?

Barcelona

El negoci de les caixes fortes reneix

barcelona
Ruben Sans
President de l’Associació de Joves Empresaris de Catalunya (AIJEC)

“L’empresari segueix veient-se com una figura negativa”

Barcelona
DE MEMÒRIA

Línies d’ultramar (1906)

PROFESSOR DE POLÍTICA ECONÒMICA DE LA UB (1967-2016)
Tecnologia

La Mobile World Capital vol lluir “el llegat” que deixa el MWC

Barcelona

El mercat posa a prova la joiera responsable

barcelona
Contra xifrada
Jordi Garriga Riu

L’actiu de la natura

Floox ja té al mercat el seu carregador ràpid compacte

L’Hospitalet de Llobregat
Informació especial

Zentinel MDS, l’‘start-up’ que ajuda a digitalitzar la maquinària antiga