Empreses

Connectats a tota hora per estalviar

Cliensol Energy comercialitza sensors per mesurar el cost de la llum, l'aigua o el gas

El gestor en energia no existia i t'adones que hi ha un gran desconeixement

Quan encara no havia creat l'empresa, Tomás García ja passava hores calculant els consums energètics de casa seva. Com a expert en climatització i enginyer energètic va treballar pel seu compte fent auditories a moltes llars per mirar de reduir els consums i es va adonar del gran desconeixement de les famílies. “Vaig tenir clar que calien aparells per mesurar en temps reals els euros que consumeixes, per no tenir després sorpreses amb la factura”, explica.

La seva experiència el va portar a Anglaterra, on l'estalvi energètic és una prioritat i ja hi ha empreses, com Current Cost, que tenen aquests aparells com a model de negoci. Així va obtenir l'exclusivitat per comercialitzar al mercat espanyol els sensors que permeten mesurar el consum de l'electricitat, el gas, l'aigua i la temperatura. Segons explica, els controls dels consums individuals i els programes de gestió permeten estalviar fins a un 20% d'electricitat. La connexió a internet i també des de les aplicacions del mòbil gràcies a un acord amb Google permeten el control en tot moment dels consums o les incidències dels aparells. “Pots tenir alarmes que t'indiquin que s'està disparant un consum d'aigua o de llum i així detectar possibles fuites o problemes en un aparell”, explica.

Els usuaris de Cliensol Energy participen en fòrums virtuals on poden comparar la informació amb d'altres clients i fomentar mesures d'estalvi. “Les elèctriques sempre han jugat a donar nul·la informació als usuaris, que no saben què acabaran pagant pel que ja han consumit”, apunta.

Cliensol va néixer el 2010 a la incubadora del Tecnocampus de Mataró i avui té quatre treballadors que operen des de la seu que tenen a Caldes d'Estrac. S'encarreguen d'adaptar els sensors dissenyats a Anglaterra i comercialitzar els aparells al mercat nacional, on tenen 24 distribuïdors i una xarxa d'instal·ladors.

Mercat exterior.

L'empresa, amb una facturació de 280.000 euros, preveu incrementar les exportacions i assolir els 500.000 euros aquest any, amb les vendes que ha iniciat a Veneçuela, Xile i Brasil. “Són països on les infraestructures elèctriques són molt deficients i l'estalvi és prioritari”, explica l'empresari.

Tot i que els inicis de Cliensol són en el consum domèstic, aviat va derivar cap a sensors orientats als professionals. “Tenim clients que paguen més d'electricitat que de lloguer i això fa que s'espavilin a l'hora de buscar solucions”, diu García. Des de fa un parell de mesos l'empresa ofereix també a la zona del Maresme la instal·lació de calefacció amb biomassa com a representant del fabricant italià Edilkamin. “La mentalitat està canviant i la biomassa té molt camí per córrer per reduir els consums d'energia.”

Entre els usuaris que han provat els sensors d'estalvi energètic també hi ha institucions públiques, com la Diputació, que ha cedit aparells a escoles i ajuntaments que han invertit per mirar d'estalviar, com és el cas de Rubí, on s'han instal·lat 200 aparells a particulars i s'ha creat una comunitat virtual molt potent, segons explica García. A València i Màlaga també hi ha sensors d'estalvi de la companyia en habitatges que s'han rehabilitat. Cliensol també ha participat en projectes que s'han fet a vuit escoles d'Osona i a Mataró, on s'han instal·lat una quinzena de sensors a les dependències municipals i es vol fer una prova amb particulars.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia