Empreses

El món de les postres en pols trepitja fort

Productes Alimentaris Pral SA fabrica una norantena de preparats alimentaris deshidratats sobretot per a les grans cadenes hoteleres

Ens diferenciem perquè els nostres productes ja porten la llet incorporada

Iogurts, flams, gelatines, natilles, pastissos, xocolata desfeta, batuts, cremes, merengues... Aquests són només alguns exemples de les noranta referències que es poden trobar en el catàleg de l'empresa Productes Alimentaris Pral SA (Pralsa), una firma nascuda a Badalona l'any 1991 i amb seu actual al petit municipi d'Òrrius que investiga, desenvolupa, produeix i distribueix productes alimentaris deshidratats, amb una especial atenció al món de les postres. Amb un èxit, i sobretot un reconeixement notable en el sector, Pralsa orienta el gruix de la seva producció al sector de l'hostaleria amb un 90% de la facturació, “un món on els aliments deshidratats es consumeixen en grans quantitats”. El gerent i director comercial de Pralsa, Eduard Farrés, acaba d'arribar d'un viatge de negocis per potenciar l'exportació de l'empresa. “Els nostres clients principals són les grans cadenes hoteleres de l'Estat, i quan elles han fet el salt al Carib buscant nous mercats nosaltres l'hem fet amb elles”, apunta.

A la fàbrica d'Òrrius, l'única del polígon industrial del poble, Pralsa disposa tant de l'espai necessari com d'un entorn privilegiat enmig de la natura. A les instal·lacions hi treballen dinou persones –amb puntes d'increment de personal en les èpoques de més feina– i es fabriquen 1,5 milions de quilos de producte anuals. “Vam començar com a fabricants de matèries primeres per a l'alimentació humana, sobretot làctics, però aviat ens vam posar a dissenyar fórmules per a productes elaborats que ens obrien noves possibilitats de mercat i ens permetien controlar el procés des del principi i obtenir un valor afegit”, apunta Farrés.

Valor afegit.

La principal diferenciació de Productes Alimentaris Pral respecte als seus competidors és la incorporació als seus productes de la llet en pols. “Normalment els deshidratats es venen perquè s'hi afegeixi llet, però en els nostres només s'hi ha de posar aigua i així abaratim el cost final del client”, explica Farrés, que destaca que la qualitat del seu material “supera amb escreix la d'altres marques”: “Contínuament estem treballant en la millora de les formulacions.” En aquest sentit, el gerent de la firma reconeix que diferents competidors “han tingut la temptació” d'intentar copiar els productes de Pralsa “però no se n'han sortit”. Malgrat que la línia de postres és la bandera de la firma, a Pralsa hi ha una important diversificació de mercats on també destaca el de les residències geriàtriques “amb una demanda destacada de gelatines perquè el consumidor d'aquests centres necessita uns aliments fàcils de digerir, amb molta proteïna i que també rehidrata”, i precisa que Pralsa també serveix productes sense sucre i que tots els seus productes són aptes per a celíacs. “A la nostra fàbrica no s'utilitza ni un gram de farina”, afirma.

Pel que fa a les referències que tenen més bona sortida, Eduard Farrés no dubta a respondre que són precisament les gelatines i les mousses. La innovació constant els ha dut a desenvolupar materials que superin els estàndards del mercat i que donin resposta a col·lectius específics, com és el cas de productes proteics per a esportistes o per a malalts de PKU que no poden ingerir proteïnes i que tenen molt poca varietat d'aliments en el mercat. “Ens adaptem a les demandes dels nostres clients i intentem resoldre les seves peticions”, diu.

El mercat nacional, amb un 80% del total de facturació, continua marcant el present de la firma, que malgrat reconèixer el bon moment pel qual passa el turisme a l'Estat, el seu principal client, comença a buscar nous territoris on donar a conèixer la marca. “Hem fet prospeccions a diferents països amb potencial turístic, però de moment estem treballant en el procés i no hi ha cap àmbit tancat”, diu Farrés, que considera que les zones turístiques del sud d'Europa poden ser una bona opció per anar a buscar nous clients. Tampoc descarta en el futur entrar en el mercat minorista.

Productes Alimentaris Pral SA elabora, produeix i distribueix una norantena de preparats alimentaris deshidratats adreçats majoritàriament al mercat de les grans cadenes hoteleres del país. Els seus productes, al contrari que els d'altres competidors, ja porten incorporada la llet i només cal afegir-hi l'aigua. El procés és innovador.
Facturació
4 M€
Treballadors
19
Any de fundació
1991


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

El món de les postres en pols trepitja fort

[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ECONOMIA

Came Parkare s’instal·larà al parc de l’Alba

CERDANYOLA DEL VALLÈS

Compradors d’or, paranoics o assenyats?

Barcelona

El negoci de les caixes fortes reneix

barcelona
Ruben Sans
President de l’Associació de Joves Empresaris de Catalunya (AIJEC)

“L’empresari segueix veient-se com una figura negativa”

Barcelona
DE MEMÒRIA

Línies d’ultramar (1906)

PROFESSOR DE POLÍTICA ECONÒMICA DE LA UB (1967-2016)
Tecnologia

La Mobile World Capital vol lluir “el llegat” que deixa el MWC

Barcelona

El mercat posa a prova la joiera responsable

barcelona
Contra xifrada
Jordi Garriga Riu

L’actiu de la natura

Floox ja té al mercat el seu carregador ràpid compacte

L’Hospitalet de Llobregat