Empreses

Roll'Eat prepara el salt dels seus embolcalls al mercat dels Estats Units

La firma catalana va iniciar les vendes a l'exterior al 2011 i avui ja és present a 15 països

La firma acaba de tancar l'acord per vendre els seus productes a El Corte Inglés

No hi ha pressa però el procés està obert. La firma catalana especialitzada en el disseny i fabricació d'envasos reutilitzables vol seguir impulsant la seva presència a l'exterior i enguany s'ha fixat com a objectiu “consolidar la presència als mercats europeus i posar un peu als E.U.A”, expliquen Jordi Mas i Meritxell Hernández, els dos socis fundadors de Roll'Eat.

La firma catalana ja ven els seus productes a 15 països, bàsicament a Europa tot i que també amb caràcter puntual a mercats llunyans com el Brasil o Austràlia, i fins ara ho ha fet sempre de la mà d'un distribuïdor local. “Als Estats Units, però, fer-ho així serà més complicat perquè estem parlant d'un mercat enorme, així que l'opció que ens estem plantejant és obrir allà una filial”, destaca Mas.

Aquest 2015 iniciaran les prospeccions i la idea, expliquen els empresaris, és estar-hi instal·lats a principis de l'any que ve.

Roll'Eat exporta prop del 30% del seu negoci orientat a botigues, i l'objectiu és seguir incrementant aquest percentatge perquè “aquesta venda a fora és el que ens ha permès no patir per l'impacte de la crisi a casa”, apunten.

En aquest segment retail la firma disposa de 20 referències de productes on destaca el Boc'n'Roll, un dels primers embolcalls reciclats per a entrepans que es va posar a la venda al mercat. “Ser pioners ens va obligar a fer molta pedagogia al principi, perquè quan vam començar fa uns anys fins i tot ens costava fer entendre a la gent que l'alumini era nociu per al medi ambient”, recorda la Meritxell.

Hi ha ajudat, sens dubte, la complicitat de més d'un miler d'escoles que han adaptat el seu producte als seus programes per educar i sensibilitzar els alumnes sobre reciclatge. “Les escoles s'han acabat convertint en els nostres millors prescriptors”, diuen els fundadors de Roll'Eat.

Però ser els primers també els ha aportat alguna lluita de més, i és que com expliquen Mas i Hernández en més d'una ocasió han hagut de treure la seva patent del calaix per defensar-se davant “còpies que han vingut fins i tot des de grans empreses”.

A l'original Boc'n'Roll hi van seguir altres productes com Snack'n'Go, o més recentment l'Eat'n'Out, una bossa que es converteix en estovalles. Tots ells han estat presents recentment a la Fira Ambient 2015 celebrada fa poques setmanes a Frankfurt. “Esperem que aquesta presència, que ja vam tenir amb èxit l'edició de l'any passat, ens ajudi a consolidar la nostra presència a mercats com Bèlgica, Holanda o Suïssa”, destaquen els dos socis de Roll'Eat.

La línia de negoci orientada a botigues s'ha centrat fins ara en la venda a establiments especialitzats però la firma també obre la porta de les grans superfícies i tot just ara acaben de tancar l'acord per vendre els seus productes a El Corte Inglés.

Però més enllà de les vendes al consumidor final Roll'Eat manté un peu al negoci que li va donar vida, la creació de productes promocionals per a campanyes.

Els orígens van estar lligats a la creació d'un envàs reciclable per a la campanya contra la sequera que diferents municipis van endegar el 2005, però avui no només treballen per a l'administració sinó també per a multitud de marques de consum que veuen en els embolcalls de Roll'Eat el complement perfecte per a les seves campanyes de màrqueting.

fabricació

Relocalitzar cap a casa

Quan Jordi Mas i Meritxell Hernández van posar en marxa l'empresa van buscar a la indústria local un proveïdor que s'ajustés a les seves necessitats de preu i qualitat, però no el van trobar. L'opció va ser marxar a la Xina “per una qüestió de preu però també per no poder trobar cap indústria a Catalunya”, expliquen. Ara es plantegen relocalitzar la producció, “perquè veiem que la indústria local està millor de salut i perquè fabricar aquí és el que sempre hem volgut”, diuen.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

Banc Sabadell rebutja l’inicial oferta d’absorció del BBVA

barcelona

La Cuina de l’Empordanet presenta la seva nova guia de restaurants

begur

El Vívid, el mes de l’enoturisme a la Costa Brava, tanca amb el 89 % d’ocupació

girona

Acord de col·laboració entre la Cambra i CaixaBank

girona
GIRONA

La demarcació tanca el mes d’abril amb rècord històric d’ocupació

GIRONA
Economia

Rècord d’ocupació a l’abril a Catalunya amb 3,76 milions d’afiliats

barcelona
economia

El PIB de Barcelona supera per primera vegada els 100.000 milions

Barcelona

Les empreses d’ambulàncies s'enfronten al concurs més important

Barcelona
Javier Peña,
director de l’Escola Universitària de Disseny Elisava

“El disseny ha de posar l’usuari al centre, i aquest és avui el planeta”

Barcelona