Economia

Internacionalització

Com obrir mercat a Alemanya

Empreses gironines es reuneixen amb el delegat d'Acció al país germànic per veure com entrar o consolidar-se en aquest mercat difícil

Com tenir contacte directe amb empreses alemanyes per poder-los vendre els béns produïts a la demarcació? Com obrir mercat en un país ben assortit i amb un mercat madur? Aquestes són algunes de les preguntes que plantejaven divendres els representants de les empreses gironines que es van entrevistar, de manera individual, amb el director de l'Oficina Exterior de Comerç i Inversions d'Acció a Berlín, Martí Adroher, de visita a Girona. “Volem tenir contacte directe amb empreses d'allà, tot i que ja hem treballat amb algunes de grans, com ara Siemens”, explica Guim Pallàs, de Tecnospuma. Aquesta empresa, amb seu a Maçanet de la Selva, es dedica a solucions per a aplicacions tècniques de diversos sectors, com ara aïllaments acústics o sonors, i és present ja en més de vint països. És una empresa consolidada que ara vol ampliar mercat a Alemanya, un país que, actualment, ocupa la cinquena posició pel que fa als països on les empreses gironines exporten –al davant hi ha França, Portugal, Itàlia i els EUA– i on, segons explica Adroher, entre els factors que cal tenir en compte per establir-s'hi hi ha un pla d'actuació, paciència “perquè sempre s'haurà de desbancar un proveïdor ja establert”, la qualitat, l'idioma i una relació de confiança. Per exemple, en el cas del sector agroalimentari, destaca que el consumidor està acostumat a preus baixos i que, en aquests casos, l'empresari haurà de fer una aposta de volums més que no pas de marges. L'empresa de Cervià de Ter Rafael Baró, que comercialitza embotits sota la marca La Ampurdanesa, era una altra de les set que es van reunir amb Acció per saber quins serveis ofereix aquesta oficina i com els poden ajudar a entrar de manera directa al mercat alemany on, actualment, ja hi ha 300 empreses catalanes establertes. El mercat alemany no és fàcil i entre les estratègies dutes a terme des d'Acció destaca la del màrqueting digital per promoure els vins.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

El PIB de Barcelona supera per primera vegada els 100.000 milions

Barcelona

Les empreses d’ambulàncies s'enfronten al concurs més important

Barcelona
Javier Peña,
director de l’Escola Universitària de Disseny Elisava

“El disseny ha de posar l’usuari al centre, i aquest és avui el planeta”

Barcelona
Jaume Vilanova
President delegat del Col·legi Oficial de Gestors Administratius de Catalunya a Girona

“Amb un gestor administratiu el resultat obtingut serà el més beneficiós possible per al contribuent”

Quines són les grans empreses que atenen les urgències a Catalunya?

barcelona

365 Obrador vol captar altres públics amb noves marques

Barcelona

Datarmony inicia l’expansió internacional a Xile

Barcelona

El debat per internalitzar el servei, en suspens

barcelona
economia

Pacte a Freixenet per l’ERTO que afecta 615 treballadors

barcelona