Economia

Nissan registra l’ERO per tancar les tres plantes que té a Catalunya

El Homrani lamenta que l’expedient afecta “milers de persones” i afirma que el Govern “vetllarà pels seus drets”

El Parlament reclama al govern espanyol que recuperi l’autorització administrativa dels expedients

La direcció de la Nissan ha registrat aquesta tarda l’Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) vinculat al tancament de les tres plantes que té a Catalunya.

Direcció i sindicats han mantingut avui la primera reunió per intentar pactar les condicions de l’expedient. Després d’això, el conseller Chakir el Homrani ha lamentat que l’expedient “afecta milers de persones treballadores”, malgrat que fins ara no ha transcendit el volum de plantilla afectat. El Homrani, però, ha assegurat que des del govern “vetllarem pels seus drets”. “Els qui van promoure la reforma laboral, els que li van donar suport i els que no l’han derogat, avui són l’exponent d’un fracàs polític en defensa dels drets laborals”, ha afegit.


El Parlament insta el govern espanyol a recuperar l’autorització administrativa dels ERO
En aquest sentit, el Parlament ha reclamat aquest dimarts al govern espanyol que recuperi l’autorització administrativa dels ERO, en una sessió conjunta de les comissions d’Empresa i Treball monogràfica sobre el tancament de les fàbriques de la multinacional automobilística japonesa a Catalunya.

Els parlamentaris de JxCat, ERC, CatECP i CUP han votat en aquest sentit en tres propostes de resolució diferents, l’endemà que els representants de la plantilla de Nissan reclamessin la derogació, precisament, de l’article 51 de l’Estatut dels Treballadors. El PSC s’ha abstingut i el PP i Cs s’han posicionat en contra en les tres votacions.

Els grups també han aprovat un text que titlla la incompareixença dels directius de Nissan a la comissió d’aquest dimarts com a “falta de respecte institucional”.

Alguns parlamentaris han lamentat que els grups hagin estat incapaços de pactar i presentar una proposta de resolució conjunta per rebutjar el tancament i la incompareixença dels directius a la cambra catalana, entre els quals hi havia l’encarregat de pilotar el procés, Frank Torres i el president de Nissan Europa, Gianlucca de Ficchy.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ECONOMIA

Came Parkare s’instal·larà al parc de l’Alba

CERDANYOLA DEL VALLÈS

Compradors d’or, paranoics o assenyats?

Barcelona

El negoci de les caixes fortes reneix

barcelona
Ruben Sans
President de l’Associació de Joves Empresaris de Catalunya (AIJEC)

“L’empresari segueix veient-se com una figura negativa”

Barcelona
DE MEMÒRIA

Línies d’ultramar (1906)

PROFESSOR DE POLÍTICA ECONÒMICA DE LA UB (1967-2016)
Tecnologia

La Mobile World Capital vol lluir “el llegat” que deixa el MWC

Barcelona

El mercat posa a prova la joiera responsable

barcelona
Contra xifrada
Jordi Garriga Riu

L’actiu de la natura

Floox ja té al mercat el seu carregador ràpid compacte

L’Hospitalet de Llobregat