Economia

S’allarga la bonificació per als camions que passen per l’AP-7

La concessionària Acesa rebrà més d’un milió d’euros

El conveni es prorroga fins a l’agost de l’any vinent

El Ministeri de Transport allarga les bonificacions dels tràilers que s’han de desviar per l’autopista entre Fornells de la Selva i la frontera, segons publica el BOE. El ministeri, la Generalitat i Acesa van signar un conveni l’any 2013 que fixava l’aplicació de les bonificacions; però, amb el conveni ja extingit, l’Estat espanyol ha decidit prorrogar fins que s’acabi la concessió, el 31 d’agost del 2021, les mesures que afecten el trànsit de vehicles pesants. Per fer-hi front, l’administració general de l’Estat indemnitzarà la concessionària amb 1.027.106,24 euros.

En concret, el decret fixa una reducció d’un 43,45% del peatge per als tràilers que facin recorreguts interns en el tram comprès entre els enllaços de Fornells i la Jonquera Sud, que fins ara se situava en un 50%. Per a la resta de vehicles pesants que facin el recorregut sencer al mateix tram, la bonificació serà d’un 35%. 

El decret també recorda que la Generalitat, a través del Servei Català de Trànsit, restringeix la circulació d’aquests vehicles per l’N-II al mateix tram. Precisament, el Servei Català del Trànsit va aixecar les restriccions de pas de camions per aquesta via, l’N-240 i l’N-340, durant l’estat d’alarma, però les va restablir a finals del mes de juny.

Foeg: “Nova excusa” per a l’N-II

La patronal FOEG diu que la congelació del desdoblament de l’N-II a l’Alt Empordà, exceptuant la variant de Figueres i l’enllaç fins a Orriols, és una “nova excusa” de l’Estat i un “episodi més” de la llarga llista d’ajornaments. En un comunicat, la FOEG afirma que ara “l’argument” és el final de la concessió de l’AP-7 (prevista per a l’agost de l’any que ve) i l’espera d’un estudi que concreti com es redistribuirà la mobilitat quan l’autopista estigui lliure de peatges. “La realitat és el maltractament de què són objecte els gironins en la inversió d’aquesta infraestructura”, asseguren. En aquest sentit, la patronal defensa que l’N-II és una “artèria principal” de comunicació i una infraestructura “estratègica” amb una “altíssima densitat de circulació.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

OCDE

L’OCDE eleva tres dècimes la previsió de creixement del PIB espanyol

economia

Banc Sabadell puja a borsa mentre el País Valencià veu perillar la seva seu

barcelona
economia

Els llocs de treball al Vallès Oriental van a l’alça el primer trimestre de 2024

GRANOLLERS
estats units

La Fed no cedeix i manté els tipus en el seu nivell més alt dels darrers vint anys

barcelona
CONFLICTE LABORAL

La plantilla de Llansà talla la N-260 i manté la vaga en defensa dels acords

LLANÇÀ

Roses rep el primer dels nou creuers que hi passaran aquesta temporada

roses

Mig miler de persones demanen reduir la jornada laboral

girona
economia

El BBVA garanteix el seu “compromís total amb Catalunya”

barcelona
economia

Clam per “menys jornada i millors salaris” en un Primer de Maig marcat pel 12-M

barcelona