Economia

El repartiment a Barcelona es fa amb vehicles mig buits

La reducció del 30% de les places de càrrega i descàrrega fa que la meitat dels transportistes aparquin en doble fila

Un estudi del RACC reclama la creació d’una taula sectorial per optimitzar la distribució

El repartiment de mercaderies i la distribució d’ultima milla a Barcelona representa al voltant del 20% del trànsit i del 40% de les emissions contaminants derivades de la circulació. L’increment de les compres per internet, sobretot per la pandèmia, ha fet créixer el sector. Un estudi elaborat pel RACC en col·laboració amb la cadena de supermercats Bon Preu destaca la necessitat de crear una taula sectorial per optimitzar la distribució de mercaderies i fer-la més eficient després de constatar, entre d’altres coses, que la meitat dels vehicles comercials circulen per la ciutat amb el 50% de la seva capacitat en buit i que la reducció del 30% de les places de càrrega i descàrrega a Barcelona provoca que els transportistes aparquin en doble filera en el 49% dels seus serveis i, d’aquests, el 30% hagin estat multats per estacionar fora de les places de càrrega i descàrrega i un 24% per estacionar-hi més temps del permès. A més, el 92% dels transportistes ja circulen per la ciutat a les 9 h del matí, coincidint amb l’hora punta.

L’informe s’ha fet a partir de més de 4.000 observacions als estacionaments de distribució urbana de mercaderies als deu districtes de Barcelona, s’ha analitzat el funcionament de les dues microplataformes que existeixen a la ciutat i s’han fet 400 enquestes a responsables d’establiments comercials i 600 a transportistes. La necessitat d’un model logístic més eficient queda palès amb dades com ara que el 80% dels transportistes fan lliuraments dues o tres vegades per setmana al mateix client i la meitat dels comerciants considera que podria canviar el seu horari de recepció i entrega de mercaderies, però el 87% no són partidaris del repartiment nocturn. La implantació de més microplataformes a la ciutat, que facin la distribució amb vehicles sostenibles, és un dels factors a promoure, segons l’estudi. A hores d’ara a Barcelona n’hi ha dos en funcionament i el 98% dels comerciants no les coneixen.

LA XIFRA

92%
dels transportistes
circulen per la ciutat a les 9 h del matí, coincidint amb l’hora punta.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

CONFLICTE LABORAL

Els treballadors de Llansà en vaga reben el suport de transportistes de Roca

GIRONA
OCDE

L’OCDE eleva tres dècimes la previsió de creixement del PIB espanyol

economia

Banc Sabadell puja a borsa mentre el País Valencià veu perillar la seva seu

barcelona
economia

Els llocs de treball al Vallès Oriental van a l’alça el primer trimestre de 2024

GRANOLLERS
estats units

La Fed no cedeix i manté els tipus en el seu nivell més alt dels darrers vint anys

barcelona
CONFLICTE LABORAL

La plantilla de Llansà talla la N-260 i manté la vaga en defensa dels acords

LLANÇÀ

Roses rep el primer dels nou creuers que hi passaran aquesta temporada

roses

Mig miler de persones demanen reduir la jornada laboral

girona
economia

El BBVA garanteix el seu “compromís total amb Catalunya”

barcelona