Economia

economia

En marxa la marca Peix Blau Tarragona

Amb l’objectiu de reivindicar la qualitat del producte local, la setmana passada es va presentar la marca Peix Blau Tarragona. Es tracta d’una iniciativa de l’Organització de Productors Pesquers (OPP) de Peix Blau, que agrupa deu embarcacions de Tarragona, Cambrils i l’Ametlla de Mar. L’acte es va fer al Mercat Central de Tarragona i hi van assistir representants de diverses institucions, del sector pesquer i també del territori. La regidora de Comerç de l’Ajuntament de Tarragona, Montse Adan, va afirmar que “el peix blau és un producte d’alt valor gastronòmic i que forma part de la identitat i de la nostra essència com a ciutat marinera mediterrània”. Segons va dir, la iniciativa s’ha pogut tirar endavant per la unió dels esforços per reivindicar aquest producte. De fet, que la presentació es fes al Mercat Central no va ser casual, ja que, com va recordar Adan, els mercats municipals i el sector pesquer van de bracet.

L’Organització de Productors Pesquers de Peix Blau Catsud-Tarragona agrupa deu embarcacions adherides dels ports de Tarragona, Cambrils i l’Ametlla de Mar. L’OPP-92 vol esdevenir un interlocutor per poder tenir veu davant de les institucions europees. I també per garantir la renda dels productors del sector, la pesca sostenible i l’estabilitat dels mercats.

La marca pròpia batejada com a Peix Blau Tarragona té com a objectiu consolidar-se com a referent de qualitat en l’àmbit internacional per la seva proximitat amb el producte i per l’hàbitat del peix blau, ha explicat el consistori tarragoní.

Una OPP és una organització de productors pesquers que té l’objectiu de posar en relleu el producte i la feina de pescadors i pescadores. També vol desenvolupar un paper fonamental en la millora de la transparència de la cadena de valor i la traçabilitat del producte des de la captura fins que arriba al consumidor final. Les OPP funcionen de manera complementària a les confraries de pescadors i permeten al sector el desenvolupament d’iniciatives de millora de la comercialització dels productes pesquers. Així mateix, contribueix a millorar la viabilitat i la competitivitat del sector.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

L’empleat sènior, la resposta a la falta de professionals

Barcelona

Dona i gran, la doble barrera per emprendre

barcelona
Sara de la Rica
Catedràtica d'Economia de la Universitat del País Basc

“La discriminació per edat és un fet provat en el mercat de treball”

barcelona
Mons Badia,
presidenta del Col·legi d’Ambientòlegs de Catalunya (COAMB)

“El respecte pel medi ambient fomenta el creixement econòmic”

Barcelona
ECONOMIA

Puja la despesa dels turistes a les comarques de Barcelona

Barcelona

Canmartex potencia l’R+D en les noves teixidores

Argentona (Maresme)

Ferrimax prepara el talonari i l’organització per créixer

Sant Fost de Campsentelles
economia

El BBVA presenta oficialment l’OPA al Sabadell en les condicions previstes

barcelona
ECONOMIA

La nova marca turística de Santa Susanna distingeix la sostenibilitat i la innovació

SANTA SUSANNA