Economia

calella

Una Setmana Santa tardana afavoreix l'arribada de turistes

ocupació

El sector preveu que el nombre de visitants durant aquest període augmentarà un 10% respecte a l'any passat i se situarà en el 80%

Els episodis bèl·lics al nord d'Àfrica ajuden a omplir els hotels del Maresme

Bones perspectives per a una Setmana Santa que arriba tard i amb clima preestiuenc que afavoreix sens dubte la principal oferta turística del nord del Maresme: el sol i la platja. El president del Gremi d'Hotelers de Costa de Barcelona-Maresme, Santiago García-Nieto vaticinava ahir un augment de fins a un 10% d'ocupació en els establiments hotelers concentrats en la franja costanera entre Calella i Malgrat. “Aquests dies de vacances arriben a finals d'abril, amb un clima benigne i amb possibilitats reals que els visitants ja puguin estirar la tovallola i fins i tot banyar-se”, assenyalava l'hoteler, que recordava que en els últims dos anys el nivell d'ocupació s'ha anat incrementant “lentament, però sense defallir”.

Per García-Nieto, el fet climatològic és la raó principal per esperar uns bons resultats, però tampoc és l'única. Els conflictes bèl·lics i la desestabilització política en diferents països del nord d'Àfrica, alguns amb un pes específic com a destinacions emergents, ha fet canviar a última hora les vacances a més d'un europeu. “També és cert que majoritàriament qui més s'ha vist beneficiat ha estat l'arxipèlag de les Canàries i la mateixa Tunísia, que s'ha mantingut estable, però aquesta situació també ens ha beneficiat a nosaltres”, exclama el president.

Crisi pels espanyols

García-Nieto destaca que el turista que visita el Maresme durant la Setmana Santa prové en gran part d'Anglaterra, Alemanya, França i Rússia. I que en aquests països “fer vacances és sagrat”. “La crisi que a Europa sembla que remunta aquí afecta de ple l'economia familiar i molts espanyols han decidit prescindir de les vacances com a primera mesura d'estalvi”, puntualitza, però afegeix que per Setmana Santa la presència d'aquest col·lectiu de turistes és “molt menor”. Santiago García-Nieto es mostra molt satisfet amb l'anunci fet fa pocs dies sobre el canvi de nom de Costa de Barcelona-Maresme pel de Costa de Barcelona, una marca que vol unificar també el Baix Llobregat, l'Alt Penedès i el Garraf sota el paraigües de la capital. “El Maresme ens hem sentit una mica apàtrides, perquè ens han vinculat amb la Costa Brava i amb un invent que es va dir Costa Daurada Nord”, exposa i afegeix: “Ara, amb la potencialitat que dóna la marca Barcelona i amb el suport que esperem de les administracions se'ns presenta un futur prometedor”. Un futur que, segons l'hoteler, també portarà una bona ocupació a l'estiu.

40.000 turistes de la tercera edat

El passat mes de novembre, l'Agència Catalana de Turisme i el Gremi d'Hostaleria de l'Alt Maresme signaven un conveni que convertia el territori en escenari d'una prova pilot per atraure un sector molt concret de turistes. La iniciativa, batejada com a Catalunya Turisme Senior pretén fer venir turistes europeus majors de 55 anys els mesos de temporada baixa amb la intenció de desestacionalitzar l'oferta i estimular l'activitat econòmica del sector en l'anomenada temporada baixa. Durant dos anys, l'Alt Maresme serà el destinatari d'aquest col·lectiu a qui s'ofereix una destinació amb “uns preus raonables i amb un paquet que inclou la majoria de serveis per a una estada de 7, 14 o 21 dies”. Per Santiago García-Nieto, les expectatives que es creen són “bones”. “Creiem que ens visitaran entre 30.000 i 40.000 persones de la tercera edat en els mesos d'abril i maig, i octubre i novembre, i confiem a doblar el nombre de cara a l'any vinent”, assegura el president del Gremi d'Hostaleria del Maresme.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Compradors d’or, paranoics o assenyats?

Barcelona

El negoci de les caixes fortes reneix

barcelona
Ruben Sans
President de l’Associació de Joves Empresaris de Catalunya (AIJEC)

“L’empresari segueix veient-se com una figura negativa”

Barcelona
DE MEMÒRIA

Línies d’ultramar (1906)

PROFESSOR DE POLÍTICA ECONÒMICA DE LA UB (1967-2016)
Tecnologia

La Mobile World Capital vol lluir “el llegat” que deixa el MWC

Barcelona

El mercat posa a prova la joiera responsable

barcelona
Contra xifrada
Jordi Garriga Riu

L’actiu de la natura

Floox ja té al mercat el seu carregador ràpid compacte

L’Hospitalet de Llobregat
Informació especial

Zentinel MDS, l’‘start-up’ que ajuda a digitalitzar la maquinària antiga