Empreses

De la cuina de casa als grans supermercats

Fruits SP ha fet créixer la seva gamma de menjars preparats i vol nous mercats

L'empresa de Figuerola del Camp va facturar el 2014 1,7 milions d'euros

Els temes del paladar poden generar controvèrsia. En assumptes de teca, tants caps tants barrets i costa trobar criteris unitaris. Però hi ha qui ho intenta. El blog El Comidista és una de les pàgines més populars de l'Estat espanyol en matèria de cuina. El web avalua restaurants, estris de cuina, menjars i tendències gastronòmiques i no dubta a fer agres crítiques de productes que considera sobrevalorats o que són directament infames.

El gaspatxo és una de les menges que més potencial de debat genera. Igual com la paella, amb ceba o sense, amb pèsols o sense, o la truita, ben cuita o regalimosa, el gaspatxo dóna joc a la disputa. En una classificació sobre els millors gaspatxos de pot que es poden trobar en botigues i supermercats El Comidista situa en els llocs d'honor el gaspatxo de Fruits SP. El veredicte: “Probablement és el més aproximat a un gaspatxo casolà que es pugui trobar.”

Fruits SP és una empresa de Figuerola del Camp (Alt Camp) que avui ocupa trenta treballadors i factura 1,7 milions d'euros però que, de
fet, va arrencar a la cuina domèstica de la família Sans Planas.

Pagesos de professió, el 1994 els Sans Planas van decidir-se a aprofitar part de la producció de la seva finca per fer conserva i distribuir-la entre el seu entorn més proper. Així va arrencar un negoci que, de la salsa romesco i l'allioli, ha crescut fins a les picades, amanides, escalivades, cremes de verdures i truites de patates. D'aquella cuina de casa s'ha passat a una nau on s'està a punt d'obrir una botiga per fer venda directa.

A foc lent.

Amb presència en cadenes comercials com Bonpreu-Esclat, Condis i Carrefour, a banda de ser en botigues tradicionals i de proximitat, la gamma de productes de Fruits SP busca fer un salt més enllà del seu radi d'acció més immediat. “Tenim una presència important a Tarragona i a Barcelona, ens falta guanyar pes a Girona i a Lleida però també pensem a fer el salt al País Valencià i a les Illes”, explica Jordi Segura, responsable de màrqueting de l'empresa.

Jaume i Francesc són els dos germans que continuen el projecte engegat pels seus pares. L'empresa s'aferra a la idea d'anar a poc a poc i sense renunciar mai a la manera de treballar que ha anat fent créixer la marca. “La qualitat ha de continuar sent la nostra principal carta de presentació. De fet, a banda del sabor, qui es fixi en la vida útil que tenen els nostres productes ja s'adona que es tracta de producte fresc i artesà que sovint no resisteix més enllà de 15 dies.”

La mare en un pot.

Jordi Segura busca ser il·lustratiu quan posa de relleu: “Els productes de la mare són els que més ens agraden a tots. Doncs en el nostre cas és com si tinguéssim un grup de mares a l'obrador. Cuinen durant vuit hores al dia i preparen el menjar perquè ens el puguem emportar.”

La insistència sobre el producte fresc i de qualitat planteja l'interrogant sobre com afecta aquesta matèria primera en la fixació del preu final del producte. “És cert que estem en un sector molt competit i sobretot en els supermercats és on hi ha la gran batalla pel preu. Intentem ajustar-nos al màxim possible, pensem que els preus són bastant competitius.”

Sobre la possibilitat de continuar fent créixer el ventall de productes, Fruits SP avança que els estudis i les provatures són constants. Ara bé, també es deixa palès: “Nosaltres no farem mai una cosa que no creiem que sigui perfecta. Ni tampoc no farem invents amb res que no respecti la nostra filosofia de treballar amb producte fet a casa.”

Paral·lelament a l'exploració de noves propostes que puguin ampliar la carpeta de productes, l'empresa també posa la mirada en possibles nous mercats: “Apostem per ser presents en fires del sector, com per exemple la propera Alimentaria, perquè entenem que són molt vàlides per donar-te a conèixer i poder créixer.” Tot plegat, però, a foc lent.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia