La majoria de turistes estrangers que visiten les comarques de Lleida són francesos

L'estudi elaborat amb una enquesta sobre 950 empreses del sector i amb un 22,10% de resposta, demostra que prop d'un 89% no du a terme una política comercial activa a nivell internacional i que tot i això el 30% reben turistes estrangers. La majoria d'empreses que han participat pertanyen a comarques dels Pirineus. L'assessor de META 8, Jordi Blanch, assegura que si sense promoció es reben turistes el mercat pot créixer molt treballant i diversificant els mercats on oferir el turisme de Lleida.

Un 75% de les empreses disposen d'una web per donar-se a conèixer, però bona part d'aquestes, un 66,5% no permeten tancar les vendes en línia. Les empreses es recolzen en els organismes públics com el Patronat de Turisme per accedir a mercats estrangers, a través de fires i 'workshops', però no aprofiten tot el rendiment que pot donar. En molts casos la manca de recursos humans i de diners, si són petites o mitjanes empreses impedeix que inverteixin en formació, difusió a l'estranger o millora de la web. Pel que fa als idiomes usats a les webs, el castellà és el que més apareix i els que més destaquen són el francès i l'anglès. Moltes vegades la web només es tradueix i no s'adapta a la llengua.

Més de la meitat de les empreses enquestades es mostren predisposades a adaptar-se a les exigències dels turistes procedents de nous mercats. De l'estudi se n'extreu que s'ha de potenciar la promoció a França, Regne Unit, el Benelux, Alemanya i Rússia. Mercats que s'espera poder obrir més gràcies a l'entrada en funcionament de l'aeroport d'Alguaire el pròxim mes de desembre. Moltes empreses es veuen limitades per una excessiva dependència del turisme de proximitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

L’empleat sènior, la resposta a la falta de professionals

Barcelona

Dona i gran, la doble barrera per emprendre

barcelona
Sara de la Rica
Catedràtica d'Economia de la Universitat del País Basc

“La discriminació per edat és un fet provat en el mercat de treball”

barcelona
Mons Badia,
presidenta del Col·legi d’Ambientòlegs de Catalunya (COAMB)

“El respecte pel medi ambient fomenta el creixement econòmic”

Barcelona
ECONOMIA

Puja la despesa dels turistes a les comarques de Barcelona

Barcelona

Canmartex potencia l’R+D en les noves teixidores

Argentona (Maresme)

Ferrimax prepara el talonari i l’organització per créixer

Sant Fost de Campsentelles
economia

El BBVA presenta oficialment l’OPA al Sabadell en les condicions previstes

barcelona
ECONOMIA

La nova marca turística de Santa Susanna distingeix la sostenibilitat i la innovació

SANTA SUSANNA