MOTOR / FÓRMULA 1 AL CIRCUIT DE CATALUNYA

La revolució, episodi 2010

Subscriure el límit pressupostari implicarà tants avantatges que serà difícil no acollir-s'hi. Els equips, però, tenen dubtes

La FIA està tan decidida a implantar el límit pressupostari per al 2010 (35 milions d'euros per equip i temporada, exceptuant salaris dels pilots, màrqueting i el cost del motor per al 2010), que, atès que no pot fer-lo obligatori (Ferrari i McLaren tenen pressupostos vuit vegades superiors), intentarà que tothom s'hi aculli pels avantatges tècnics que tindrà: motors sense límit de revolucions (ara són 18.000 rpm), regulació il·limitada de l'aleró de davant (ara només es pot fer dos cops per volta) i del darrere (ara no es pot), més potència suplementària a través del KERS, proves il·limitades amb maquetes a escala al de túnel de vent i en pista amb el cotxe real durant la temporada i –en teoria– tracció a les quatre rodes, per bé que aquesta última opció sembla descabellada i incompatible amb assolir el pes mínim, que s'incrementarà de 605 a 620 kg. Costarà resistir-se a aprofitar aquesta màniga ampla, tot i que esprémer tants avantatges amb només 35 milions de pressupost tampoc serà fàcil.

El 29 de maig els equips hauran d'haver comunicat si volen acollir-se al límit pressupostari o si continuen com fins ara. Aquesta imminència en la decisió és també una manera de pressionar perquè s'accepti la limitació. En teoria, el 12 de juny s'haurien de conèixer els admesos. Per a la temporada vinent s'acceptaran fins a 13 equips (26 cotxes), vista l'existència de projectes de noves formacions com ara l'equip nord-americà USGP i els sondejos que han fet constructors com Lola, Prodrive i antics equips com Super Aguri. Els nous equips també entraran en el repartiment de recursos de la F-1. L'any que ve també es prohibiran els proveïments de carburant durant la cursa (no els canvis de rodes) i l'ús d'escalfadors de pneumàtics.

La FIA va decidir impulsar aquest paquet de mesures en el seu consell mundial del 29 d'abril. Ahir, però, l'associació d'equips (FOTA) va emetre un comunicat, posterior a la seva reunió de dimarts a Londres, en què confirma la voluntat de rebaixar costos, però en canvi recela de la llibertat tècnica i demana a la FIA un inici urgent de consultes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.