Editorial

La immersió del Parlament Europeu

La missió que la Comissió de Peticions del Parlament Europeu ha enviat a Catalunya per avaluar la situació del castellà a les aules catalanes és una pèrdua de temps per a les onze persones que s’hi han desplaçat expressament per aquest motiu i un malbaratament dels diners de l’eurocambra. La tesi d’aquesta missió és la discriminació del castellà a l’escola catalana i el perjudici que provoca als alumnes catalans. Les conclusions estan escrites. De la vocació unidireccional dels comissionats, en parla el seu currículum sectari, el seu biaix polític (només dretes) i el boicot que n’han fet la resta de partits de l’eurocambra. El guió d’entrevistes que s’han preparat aclareix que no els interessa avaluar res, sinó posar el segell oficial de l’eurocambra a la seva dèria i a l’informe que en faran. La popular Dolors Montserrat, presidenta de la comissió, dirigeix la trama de bracet amb Vox i Cs i utilitza de manera barroera una institució emblemàtica de la Unió Europea per l’obsessió espanyolista d’accentuar la supremacia del castellà i arraconar el català. Encara més.

El Parlament Europeu és sobirà per decidir com gasta els seus diners, com utilitza el temps valuós dels seus diputats i en quines causes implica el crèdit de la institució. I, si de debò vol saber com de perjudicial i discriminatòria és la immersió lingüística a Catalunya, haurà d’anar a buscar no només els quatre pares que han imposat per via judicial a la resta d’alumnes un 25% de castellà i el jutge de part que fixa percentatges per sobre de criteris pedagògics, sinó també els centenars de milers de pares –també castellanoparlants– que no ho han fet i n’estan satisfets. I haurà de parlar amb els milions d’antics alumnes que, gràcies a la immersió, són bilingües i han tingut més oportunitats socials, laborals i professionals. I haurà de preguntar no només als partits que representen el 15% del Parlament votat per la societat catalana (PP-Vox-Cs), sinó al 85% restant. I haurà de buscar un sol alumne que surti de l’escola o institut sense ser plenament competent en castellà. Si el Parlament Europeu vol estar a l’altura en aquesta qüestió, té una feinada de por. I, si no té temps per fer-la, sempre té la possibilitat de declarar la situació del castellà a Catalunya un afer intern.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia