Incògnites del «cinquè cinturó»

El govern de la Generalitat projecta una tercera via d'alta capacitat –és a dir, de dos carrils per banda– que travessarà la regió metropolitana entre l'AP-7 i el quart cinturó. Concretament, la via, que aprofita el traçat previst al pla general metropolità de Barcelona de 1976, naixeria a Molins de Rei i, passant per Sant Cugat, Sabadell i Parets, arribaria a Granollers i moriria a la Roca, on empalmaria amb el quart cinturó, la C-60, i estaria a tocar de l'AP-7. Aquesta nova via es preveu en el Pacte Nacional per a les Infraestructures, costaria més de 300 milions d'euros i, de fet, és la suma de diverses millores i trams nous. La Generalitat fa la feina perquè en un document amb un horitzó tan llarg, l'any 2020, hi han de ser tots els projectes, però sorprèn que s'opti per una via d'alta capacitat quan encara no hi ha ni acord total al tripartit pel quart cinturó. És cert que aquesta via sí que seria per a trànsit local –cosa que no passarà en cap cas tot i el que es digui amb el quart cinturó–, però no sembla que lligui gaire amb la idea que es vol donar d'aposta pel transport públic. A més, amb un quart cinturó en funcionament, no queda clar que calgui una altra via d'alta capacitat a la segona corona metropolitana.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.