Editorial

Els festivals, una fórmula que funciona

Hi havia molta expectació per saber quins resultats tindrien els festivals d'estiu tenint en compte els efectes de la crisi, l'augment de l'IVA i les retallades institucionals. I, amb els primers balanços de Cap Roig i Peralada, i els que s'intueixen d'altres grans com Porta Ferrada i Torroella, junt amb la bona resposta dels celebrats a Barcelona a començaments d'estiu, com el nou Jardins de Pedralbes, hi ha la convicció que el balanç se superarà amb nota alta. La situació d'estancament econòmic ha fet que els organitzadors hagin ajustat preus i hagin ofert concerts a preus populars, de manera que en el balanç final surten ocupacions per sobre del 90%. A aquests festivals consolidats, s'hi ha d'afegir l'augment de cicles de concerts i noves propostes arreu del territori.

Tanmateix, és una constatació que els festivals d'estiu, a més de les propostes musicals i d'entreteniment, també aporten llocs de treball i un bon impacte econòmic a la zona on se celebren. Al llarg de la Costa Brava és on es concentren més festivals de característiques i plantejament diferenciats buscant públics diversos. Per aquest fet, es veu difícil que es pugui consolidar una marca Festivals de la Costa Brava, quan cadascú va a la seva i els públics són eclèctics.

Les ofertes musicals d'aquest any han funcionat, però això no treu que caldrien propostes més imaginatives. Hi ha noms que es repeteixen un any rere l'altre, o fenòmens com Manel que, només a les comarques gironines, hauran actuat en una vuitena d'ocasions. Els programadors saben el que es porten entre mans, però l'èxit d'altres grups com Antònia Font o Blaumut els indica un camí a seguir.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.