Opinió

LA GALERIA

L'alliçonador cas de les agulles d'estendre roba

Es van retallant llocs de treball i es van eliminant feines, i una necessitat tan elemental com arreglar una nevera esdevé un viacrucis

Divendres a primera hora truco al servei tècnic perquè la nevera de casa ha deixat de refrigerar. Em diuen que en prenen nota i que ja passaran. Al migdia, com que ningú respira, torno a insistir i la recepcionista m'engalta ben tranquil·la que no vindran. Li recordo que és una nevera i que si no vénen ens n'anem a dilluns, i li faig memòria de les temperatures d'aquests dies. Mantinc una tensa calma i li demano quin coi de servei tècnic oficial és aquest que no pot afrontar una reparació urgent, li dic que no ho entenc, etcètera. Em deixa desfogar i em dóna per la menjadora. Busco a sant Google i el primer servei tècnic que hi apareix (i en castellà) és un número de Girona on garanteixen la reparació en 24 hores, sense costos addicionals, etcètera. Comprovo amb una certa aprensió que tant surten per Electrolux com per Bosch i altres marques. Hi parlo i m'asseguren que ja m'avisaran. Cap al vespre, ningú m'ha dit ni piu; hi insisteixo i em donen el mòbil d'un teòric taller. Sembla que no saben d'on baixo. Em demanen temps per veure què i a esperar... Ja de nit m'asseguren que dissabte al matí passaran sens falta. Deixo de fer coses previstes. Al migdia encara res. Torno a trucar a tots els números que he acumulat. Al final m'asseguren que acaben una visita a Girona mateix i vénen... Deixo de fer més coses... Quan arribem a les 30 hores i són les 7 de la tarda, apareix un tècnic que canvia el termòstat i em diu que entre naps i cols he de pagar 180 euros... Davant la disjuntiva de fer-ho o continuar amb la cervesa calenta i anar omplint les escombraries, li dic que endavant. Encara funciona.

El cas és procurar no tenir problemes domèstics el mes d'agost i encara menys en cap de setmana. Mentrestant, es van retallant llocs de treball i es van eliminant feines, i una necessitat tan elemental com arreglar una nevera esdevé un viacrucis. Tot plegat ha de ser més simple. Per exemple, fa dues setmanes es va trencar el mecanisme del vidre del cotxe. Era dissabte i després de trucar a uns quants serveis tècnics només el RACC va respondre i ens va enviar un mecànic, que, davant la magnitud de l'avaria, ho va resoldre amb unes senzilles agulles d'estendre roba.... Em trec el barret i afirmo que no tot està perdut!



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.