Opinió

LA GALERIA

Endesa, teleindefensió

Ens diuen que no tenen àrea de defensa del consumidor

Rebem a casa una carta certificada d'Endesa, que recollim a l'oficina de correus de Girona l'endemà. Se'ns diu, sota l'“estimado cliente”, que “se ha detectado una anomalía en el funcionamiento del contador”. S'afirma que aquesta “anomalía” existeix des de tal dia del mes de març del 2012!... Fa un any! En cap moment se'ns informa com s'ha produït, quines passes s'han fet per detectar-la, com és que en cap moment s'han posat en contacte amb nosaltres i –finalment– com és que s'ha trigat més de 365 dies a detectar-la. A partir d'un criteri matemàtic discutible (utilitzar el nostre històric de consums del període que va de setembre a setembre del 2010 al 2011) se'ns diu que “la diferencia no registrada” és de tants kWh... i tot seguit: “Asimismo, le informamos que según la normativa vigente el consumidor será responsable de la custodia de los equipos de medida y control.” Senyors, quan varen canviar el nostre comptador sense la nostra autorització (ja que som “responsables de la custodia”, no?) aprofitant-se que disposen –des de sempre i com és obligatori– de la clau del pany d'accés a la porteta del comptador, situat a peu de carrer i absolutament accessible... Nosaltres estem absolutament segurs que hem “custodiat” dia i nit el seu comptador (“seu”, perquè som nosaltres els que els el tenim llogat, tal com consta a la facturació, on –per cert– no para de pujar –també– el cost per aquest concepte). No deu ser que quan vostès varen instal·lar el nou model de comptador amb telelectura (que tant han publicitat com a modernitat) no ho varen fer bé? I ens ho temem, que això és així, perquè pocs dies abans de rebre la seva carta certificada, estant a casa en dia laborable al matí, se'ns va tallar el subministrament elèctric en dos breus moments i en sentir sorolls vam treure el cap per la finestra i vàrem veure oberta la porteta del comptador i un senyor que hi remenava; en preguntar, aquest tècnic d'Endesa ens va dir que havien tornar a canviar l'aparell perquè no xutava. Ens desplacem a la nova oficina comercial de la companyia, inaugurada encara no fa dos anys, de la carretera de Santa Eugènia de Girona i demanem per l'àrea de defensa del consumidor; ens informen que no en tenen, que és a Sevilla, paraula i olé! Dies més tard ens assabentem que la telelectura que facilitarà la facturació mensual (i no bimensual com ara) –tal com dicta una ordre europea– no és d'aplicació obligatòria fins al 2017. Abans que el monopoli de les elèctriques no les acapari, nosaltres ja tenim la llàntia preparada.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.