Opinió

Full de ruta

Campanya permanent

Els debats al Congrés s'han convertit en veritables mítings per a lluïment
dels caps de llista

Hi haurà més d'un que estarà d'acord amb el ministre de Justícia en funcions quan diu que les campanyes electorals de dues setmanes són un turment per als ciutadans i que potser caldria canviar la llei per retallar les campanyes i deixar així de clavar la llauna. La teoria diu que les campanyes curtes tendeixen a beneficiar els partits establerts i els polítics en exercici, que ja són coneguts pels electors. Per contra, seguint amb la teoria, les campanyes més llargues donen a les formacions menys conegudes i als seus candidats més temps per preparar-se i informar l'electorat de les seves propostes.

Doncs bé, la campanya per a les eleccions espanyoles és i s'està fent llarguíssima, perquè els partits estan en campanya permanent. Ho estaven abans del 20-D i ho estan, encara més, després que les urnes deixessin més que oberta la possibilitat de formar govern. Només cal veure els debats que hi ha hagut al Congrés des de la seva constitució el gener passat per veure com s'han convertit en veritables mítings electorals per a lluïment dels caps de llista, com va passar no fa ni quinze dies en el debat sobre la crisi dels refugiats, que va acabar amb una picabaralla entre Pablo Iglesias i Albert Rivera que poc tenia a veure amb el drama que es viu a Grècia i més amb la futura convocatòria d'eleccions. Per no oblidar-nos del monòleg propi del club de la comèdia amb què ens va delectar Rajoy durant el fallit debat d'investidura de Pedro Sánchez. Aire de míting també han tingut les compareixences davant dels mitjans dels protagonistes de les trobades per intentar pactar un futur govern espanyol. I dels que se les han mira't des de fora. Igualment està en campanya el govern en funcions, amb una vicepresidenta que aprofita els divendres per fer el seu míting.

Vaja, que això de la campanya sembla ser ja un estadi natural perpetu en la política espanyola, i de retruc en la nostra. I, tornant al que diu la teoria, caldria recordar a qui ho vulgui escoltar que el perill de les campanyes llargues és l'avorriment de l'electorat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia