L'existència de les cabines policials a la frontera de la Jonquera infringeix la normativa de la Unió Europea

Els governs espanyol i francès no tenen previst treure-les

El 1985 la Unió Europea va aprovar el Tractat de Schengen, uns acords per a la retirada dels antics punts fronterers. Fins ara, però, els governs espanyol i francès s'han mostrat reticents a desmantellar les cabines que la policia té a l'N-II, a l'entrada del Pertús i a l'AP-7. Especialment al Pertús no s'utilitzen, però pel que fa a les de l'autopista, que estan en més bon estat i són més modernes i confortables, el seu us és esporàdic. De tant en tant s'instal·len policies i gendarmes que fan controls d'estrangeria o revisen vehicles. Tota la plataforma de les cabines de l'AP-7 és en territori francès i seria aquest govern qui les hauria de desmantellar, mentre que les del Pertús estan repartides entre els dos estats. De moment, però, els dos governs són reticents a treure-les tot i les demandes que han rebut de Brussel·les. La posició contrària a desmantellar-les es va fer evident en una reunió de seguretat que es va fer la tardor passada a Perpinyà entre responsables policials i polítics dels dos estats. En aquesta reunió es va parlar del tema però es va acordar mantenir-les perquè «van bé i se'n treu rendiment en els controls que es fan a l'autopista». Ahir, el Ministeri de l'Interior espanyol no es va pronunciar sobre el futur d'aquestes cabines i tampoc va contestar per què s'havien tret d'altres punts fronterers entre l'Estat espanyol i francès, com és Irun, i, en canvi, es mantenien a la Jonquera.

Des de l'Ajuntament d'aquesta població s'ha reclamat en nombroses ocasions el seu desmantellament, però l'actual alcalde, Jordi Cabezas, sap també el que va costar que es treiessin les que hi havia a l'N-II, a la zona duanera, i on abans de l'entrada a la UE hi havia la Guàrdia Civil. Aquestes es van retirar el juny del 2003, vuit anys després de l'entrada en vigor de l'anomenat Espai Schengen.

Generen cues de trànsit

La presència d'aquestes cabines, al marge de la imatge poc galdosa que ofereixen pel seu estat de manteniment, també provoquen retencions a la circulació, especialment els mesos d'estiu, que és quan hi ha més trànsit. La seva presència fa que l'espai de pas dels vehicles sigui més estret i també que molts conductors disminueixin la marxa i frenin el cotxe ja que desconeixen si han de parar-se o no. Això provoca grans cues, en tots dos sentits de la circulació.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Per Paneque i Romero (PSC) ara es tria o estabilitat o soroll i confrontació

PALAFRUGELL
política

La policia diu que no pot localitzar Puigdemont en plena campanya

barcelona
turquia

Un Boeing 763 de FedEx aterra de morro a Istanbul sense causar víctimes

barcelona
Unió Europea

El PPE es nega a signar una declaració que rebutja “normalitzar” l’extrema dreta

Barcelona
guerra a gaza

Divisió en el govern espanyol per una carta a empreses que operen a Israel

barcelona
POLÍTICA

Vergés presenta el programa econòmic de Junts+ en un acte amb empresaris

BANYOLES
Regne Unit

El Regne Unit expulsa l’agregat de Defensa de l’ambaixada russa

Barcelona

ERC proposa la creació de la Llei de Sobirania Alimentària

RIPOLL
estat espanyol

El Senat, amb majoria absoluta del PP, aprova reprovar al fiscal general de l’Estat

barcelona