Política

Un nen palestí de 7 anys mor d’un infart quan fugia de soldats israelians

El cotxe que intentava dur el petit a l’hospital ha estat aturat per les tropes

L’Exèrcit desvincula el succés de la seva intervenció en un poble proper a Betlem

Un nen palestí de set anys ha mort aquest dijous, d’un atac de cor, quan fugia de les tropes israelianes en un poble proper a la ciutat de Betlem, a Cisjordània, segons han informat fonts palestines.

La mort del petit ha estat confirmada pel ministeri de Sanitat de l’Autoritat Nacional Palestina (ANP), que ha identificat la víctima com Rayyan Suleiman.

En declaracions a l’agència oficial de notícies palestina, Wafa, el pare del nen ha explicat que el cor del seu fill s’ha aturat quan fugia de soldats israelians que l’han perseguit fins a casa seva, al poble de Tekoa. L’home ha afegit que els soldats han aturat el vehicle en el qual intentava traslladar el seu fill a l’hospital, i només l’han deixat continuar després de veure el seu cos sense vida del menor.

La defunció ha estat confirmada més tard en un hospital de la localitat de Beit Jala, després de diversos intents dels metges per reanimar-lo.

L’Exèrcit israelià ha explicat que les seves tropes han entrat a Tekoa per buscar “sospitosos” d’haver-los llançat pedres. Un portaveu militar ha assegurat que l’operació s’ha realitzat sense que es produïssin aldarulls i sense utilitzar “mètodes de dispersió o munició real”. “La nostra investigació preliminar mostra que no hi ha cap connexió entre la recerca de l’Exèrcit a l’àrea i la tràgica mort del nen”, ha assegurat.

Durant la intervenció, els soldats israelians han interrogat diverses famílies sobre la suposada implicació dels seus fills en el llançament de pedres als soldats.

Aquest incident té lloc en un context d’elevada tensió a tot Cisjordània. La regió viu des de fa setmanes un important repunt de la violència, marcat per successives batudes israelianes a diferents punts de Cisjordània i un augment dels atacs de palestins contra objectius militars o colons israelians.

Quatre palestins van morir ahir a Jenin en enfrontaments armats amb l’Exèrcit israelià desencadenats per una operació d’arrest.

Des del començament del 2022, més d’un centenar de palestins han mort en episodis violents amb les forces de seguretat israelianes en territori cisjordà, l’any més sagnant a la zona des del 2015.

El principal focus de violència són les ciutats de Nablus i Yenín, on en els últims mesos molts joves palestins, pertanyents a diferents grups polítics i milícies i fins a alguns independents, s’han sumat a la lluita armada contra les forces israelianes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

ERC i PSC es repartiran l’alcaldia de Móra la Nova

Barcelona
Somàlia

Setze morts en un atac d’Al-Xabab a un popular hotel de Mogadiscio

Barcelona

ERC Palamós arriba a un primer acord amb PSC per formar govern

palamós

El PP carrega contra les llistes del PSOE pel 23-J

Barcelona

Zelenski afirma per fi que la contraofensiva està “en marxa”

barcelona

Asens veu excepcional l’acord “històric de l’esperança” amb Sumar

BARCELONA

El PSC tanca files amb la direcció federal per les llistes electorals

Barcelona

Jordà farà tàndem amb Rufián en la candidatura d’ERC a Madrid pel 23-J

Barcelona

Sánchez fa una crida a la unitat del PSOE i veu “positiu” l’acord de Sumar

Barcelona