Política

CONFLICTE BÈL·LIC A L’EST D’EUROPA

Al-Assad reconeix com a russes les regions ucraïneses annexionades per Moscou

El president iranià, de visita oficial a Rússia, sosté que el món serà “més segur i més pacífic” quan el país presidit per Putin guanyi la guerra

Afirma que, oficialment, no hi ha combatents sirians a les files russes a Ucraïna, però que n’hi pot haver d’extraoficials

El president sirià, Bashar al-Assad, reconeix com a “territoris russos” les quatre regions ucraïneses annexionades per Moscou el setembre passat: “Són territoris russos, i fins i tot si no s’hagués desfermat la guerra, aquests són territoris històricament russos”, ha dit el mandatari en una entrevista a l’agència oficial russa RIA Nóvosti durant la seva visita oficial a Rússia.

Al-Assad ha indicat que el règim iranià ha reconegut les regions de Lugansk i Donetsk —a l’est d’Ucraïna— i de Kherson i Zaporíjia —al sud i al sud-est, respectivament—, fins i tot abans que “s’unissin” a Rússia “perquè allà s’havien celebrat referèndums, els resultats dels quals es van anunciar, i els vam reconèixer” i ha afegit que la postura de Síria en aquest assumpte “és clara i ferma” no només pel bé de l’amistat amb Rússia, sinó també perquè aquests territoris, ha dit, són russos.

En la seva opinió, al món hi haurà més pau i seguretat després de la victòria de Rússia a Ucraïna: “Aquesta guerra en particular començarà a canviar l’equilibri mundial, ja que una part del que han patit Síria, l’Iraq i molts altres països és resultat d’un món unipolar. Quan la Federació Russa guanyi aquesta guerra, com vol la majoria dels sirians, sorgirà un món nou, més segur i més pacífic”, ha sostingut. Una visió de conflicte que, segons Al-Assad, és una de les raons per les quals el poble sirià s’ha bolcat en el suport a Rússia. Una altra, ha dit, és la solidaritat que Rússia ha mostrat a Síria en la lluita contra el terrorisme.

Segons el mandatari sirià, oficialment no hi ha combatents del seu país lluitant al bàndol rus a la guerra a Ucraïna, però sí que n’hi pot haver extraoficialment: “Si hi ha voluntaris allà, no és en nom del govern sirià; hauran anat directament als organismes russos que s’ocupen d’aquest problema, sense que ho sapiguem”, ha indicat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

La participació ja baixa 6 punts respecte del 2019

barcelona
pròxim orient

Erdogan lidera l’escrutini de la transcendental segona volta de les presidencials

barcelona

La participació cau prop de 5,5 punts a la demarcació

girona

Catalunya registra una participació del 32,13%, un 3,56% menys que el 2019

barcelona
guerra a ucraïna

Pluja de drons russos sobre Kíiv

barcelona

“El vot és el màxim símbol de la democràcia”: Crida del govern i d’Aragonès a la participació

barcelona

La votació dels candidats de Barcelona

barcelona

Biden arriba a un acord sobre el sostre de deute i evita la suspensió de pagaments

barcelona

Normalitat en l’obertura dels 2.700 col·legis electorals

barcelona