Política

La socialista Sandra Guaita obté 8 regidors i guanya a Reus

L’avenç li permet explorar pactes per fer-se amb l’alcaldia

La candidata del PSC, Sandra Guaita, ha guanyat les municipals de reus amb 8 regidors, amb una pujada de dos representants respecte als comicis del 2019. Aquest avenç li permet plantejar pactes per obtenir l’alcaldia i recuperar-la per als socialistes, que la van perdre el 2011 davant del fins ara alcalde, Carles Pellicer, de Junts per Reus, que no ha repetit com a candidat. La formació l’encapçala Teresa Pallarès i ha perdut dos regidors per quedar-se’n amb cinc, mentre que els seus socis de govern, l’ERC de Noemí Llauradó, n’han perdut un i empata en cinc amb Junts, per bé que queden en segona posició per nombre de vots. Com en altres consistoris catalans, la ultradreta de Vox ha irromput per primer cop al ple, i ha aconseguit tres regidors.

Segons confirma l’ACN, Ara-Pacte Local, el tercer partit que ha format part del govern aquest mandat, ha mantingut els seus dos regidors, i el PP, que no tenia representació, tornarà també amb dues cadires a l’ajuntament. La CUP perd, finalment, un dels tres regidors que tenia i en manté dos.

Guaita ha assegurat que demà mateix començaran “a construir la ciutat que volem” perquè “la ciutadania de Reus vol un canvi”. L’alcaldable ja ha dit que s’asseuran a parlar amb aquells que vulguin “sumar-se al projecte de transformació”.

Per la seva banda, l’alcaldable republicana, Noemí Llauradó, ha insistit que els ha “castigat l’abstenció”, mentre que la candidata de Junts, Teresa Pallarès, ha indicat que caldrà “entrar en una política de pactes”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Rufián: “L’amnistia no és el final, és el retorn a la política”

barcelona
debat d’investidura

Nogueras reivindica que des que JxCat “és a l’equació” per investir Sánchez “res ha tornat a ser igual”

barcelona

El govern replica a Junts que Aragonès “parla en nom del conjunt de la ciutadania”

BARCELONA
estats units

Biden s’uneix a uns piquets del sector del motor

barcelona
Política

L’adeu de Joan Pou, exalcalde de Maià de Montcal

llengua

Un relator de l’ONU apunta que denegar l’oficialitat al català és “una forma de discriminació” en dret internacional

barcelona

Puigdemont, Ponsatí i Comín demanen que es recusi Llarena per qüestionar l’amnistia

BARCELONA

Sumar opta per la portaveu del Congrés en lloc de Yolanda Díaz

barcelona

ERC i Trias x Barcelona porten una proposició a favor de l’amnistia al ple municipal

BARCELONA